تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۹ ارديبهشت

پروتزهای کنترل ذهن زودتر از آنچه ما انتظار داریم از راه می‌رسند. Elon Musk تنها فردی نیست که وارد بازی‌های Wetwork می‌شود. تولیدکننده‌ی معروف تراشه‌ی ARM روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال همکاری با مرکز مهندسی عصبی، حسی-حرکتی (CSNE) در دانشگاه واشنگتن است تا خط تولید سیستم‌های مبتنی بر تراشه‌ی قابل کشت در مغز را توسعه دهد که می‌تواند بین تکه‌های پر پیچ و خم و نسل بعدی پروتزهای پرقدرت ارتباط برقرار کند.
امروز یکی از چالش‌های پیش روی توسعه‌ی پروتز فقدان بازخورد حسی است. مطمئنا سازمان‌ها در حال توسعه‌ی دست‌های هوشمندی هستند که می‌توانند به صورت خودکار ببینند و فکر کنند اما توانایی برای یک زائده‌ی مصنوعی در انتقال اطلاعات حسی به کاربر در مقایسه با همتایان بیولوژیکی‌شان همچنان ناکافی است. اما این همان جایی است که SoCs متعلق به ARM وارد آن شده است.
Peter Ferguson مدیر فناوری‌های بهداشت و درمان ARM گفت: آن ها برخی دستگاه‌های نمونه‌ی اولیه را در اختیار دارند. در این مورد مشکل مربوط به مصرف بالای انرژی و تولید گرما است و آن ها به چیزی فوق‌العاده کوچک با مصرف برق فوق‌العاده کم نیاز دارند. هدف از ساخت این تراشه‌ها به عنوان واسطه این است که سیگنال‌های پیچیده‌ی نشأت گرفته از مغز را رمزگشایی کنند و آن‌ها را در شکل سیگنال‌های دیجیتالی بنویسند که قابل درک برای کامپیوترها و بالعکس است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه