کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ مرداد

سرویس‌های وب آمازون، AWS همچنان به تلاش برای برجسته کردن ترازنامه‌ی این شرکت ادامه می‌دهند و یک بار دیگر نوعی از رشد آمازون در کسب‌وکاری جدید را برای سه ماهه‌ی دوم نشان می‌دهد. به رغم زنجیره‌ی تامین غذای فعال شرکت، واحد AWS آمازون که حاشیه‌ی عملیاتی آن بیش از ۲۵ درصد در مقایسه با حاشیه‌های کم در بخش خرده فروشی است، رشد ۴۹ درصدی سالیانه را در سه ماهه‌ی دوم سال جاری در مقایسه با سه ماهه‌ی دوم سال گذشته تجربه کرد. علاوه بر این، این میزان در برابر شش ماه اخیر تا دوره‌ی مشابه سال قبل هم رشدی بالاتر از ۴۹ درصد را داشت.
AWS هم اکنون نرخ بهره‌ی خوبی، بالاتر از ۱۰ میلیارد دلار سالانه را دارد و بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد در سه ماهه‌ی دوم سال جاری تولید کرد. در همین حال، عملیات خرده فروشی آمازون هم در مدت مشابه نزدیک به ۴۷ میلیارد دلار با درامد خالص بیش از ۱.۳ میلیارد دلار به ارمغان آورد. AWS آمازون ۱.۶ میلیارد دلار درامد عملیاتی در ۶.۱ میلیارد دلار درآمد را برای شرکت به بار آورد.
بنابراین، به طور خلاصه، تجارت بسیار سودآور AWS بزرگترین مشارکت‌کننده‌ی درآمد خالص واقعی آمازون است. این شرکت برای سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، درآمد در هر سهم را ۵.۰۷ دلار با درامد ۵۲.۹ میلیارد دلار اعلام کرد که تحلیلگران برای آن حدود ۲.۵۰ دلار را تخمین زده بودند.
آمازون همچنان به رقابت برای باقی ماندن در راس بازار شرکت‌های یک میلیارد دلاری در کنار گوگل، اپل و مایکروسافت ادامه می‌دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه