تکنولوژی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ اسفند

به گزارش مجله‌ی The Verge، کمپانی Airbus در نمایشگاه Geneva Motor Show از خودروی مفهومی خود در آینده، رونمایی کرد. این خودرو در مفهوم Pop.Up و دارای سیستم اتوپایلوت و کوادکوپتر الکتریکی خواهد بود.
این ماشین بدون سرنشین دارای چهار موتور قدرتمند است و اجازه می دهد تا ماشین به صورت عمودی از سطح زمین بلند شود. برای این کار نیازی نیست تا ماشین سرعت بگیرد زیرا در حالت ایستاده هم با جایگذاری چرخ ها در محل پارکینگ نشانه گذاری شده، تنها کوادکوپتر نیروی حرکتی ماشین را تامین خواهد کرد. نیروی حرکتی الکتریکی خواهد بود و این اختراع انتشار مواد سمی و مضر را به جو به صفر کاهش خواهد داد.
اتاق خودرو هوشمند برای دو نفر طراحی شده است و به صورت کپسول با استفاده از سیستم Pop.Up  جدا خواهد شد. البته می توان این طراحی را با یک کپسول و یا چند کپسول همانند قطار برای حمل و نقل عمومی تعمیم داد. برای سیستم اتوپایلوت هم از هوش مصنوعی بهره گیری خواهد شد که می توانند کاملا حرفه ای و بر اساس برنامه ریزی و حتی با وجود حوادث از پیش طراحی نشده هم به مسیر ادامه دهد.
این اتومبیل را می توان از گاراژ خانه و به مقصد مورد نظر ارسال کرد. ساخت این دستگاه می تواند مشکلات ترافیکی و آلودگی های زیستی ناشی از سوخت های فسیلی را کاهش دهد. طراحی  Pop.Up با همکاری کمپانی ایتالیایی Italdesign توسعه داده شده است. این محصول دارای طراحی تلفیقی از طراحی چند کمپانی سازنده ی خودرو نظیر Volkswagen Golf ،BMW و Alfa Romeo می باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه