اپلیکیشن
مهدی پرهیزی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۳ مهر

بار دیگر سرویس پیام‌رسانی دیگر از Google. سرویسی که ویژگی‌های کمی برای موفقیت دارد. در وهله‌ی اول، همچنان از طریق این برنامه نمی‌توانید SMS بفرستید. چقدر بد!
بیایید ابتدا مروری بر سرویس‌های مشابه‌ای که Google در این حوزه ارائه نموده است، داشته باشیم.
Google Voice، برنامه‌ای است که به کاربر اجازه می‌دهد با یک شماره‌ی موبایل به جای تمام شماره‌های دیگرش، از این سرویس استفاده کند. SMS در آن رایگان است. یکی از ویژگی‌های جالب آن، قابلیت جست‌و‌جو بین تمامی پیام‌های کاربر است. در عین حال، پیام‌ها به Gmail کاربر نیز فرستاده می‌شود.
از Google Voice استفاده نکرده‌اید؟ به خاطر آن است که Google دیگر به ندرت این سرویس خود را علنی می‌کند و توسعه‌ی آن‌ سال‌ها پیش متوقف شده است. به عبارت دیگر جزء میراث باستانی Google محسوب می‌شود. اگر هم بخواهید از آن استفاده کنید، Google مجبورتان می‌کند که از سرویس Hangouts این شرکت استفاده کنید.
اما می‌رسیم به Google Hangouts. این سرویس پیش‌تر قرار بود حرکت بزرگ Google در جهت جلب کاربران باشد. این سرویس تمام ویژگی‌های سرویس Google Voice را دارا بود، به جزء امکان جست‌وجوی پیام‌ها؛ ویژگی اصلی شرکت بزرگی چون Google، که همان جست‌وجوست در این سرویس لحاظ نشده بود. پس Hangouts در عمل پیشرفتی نداشت.
حال می‌رسیم به Allo. این سرویس، تمام ویژگی‌های Google Hangouts را دارد، به استثنای فرستادن SMS با استفاده از شماره موبایل‌‌تان. البته، توانایی فرستادن SMS را دارد، اما شماره‌ی واقعی شما استفاده نخواهد شد، در عوض یک کد کوتاه به عنوان شماره‌ی فرستنده به کار گرفته می‌شود. در نتیجه افرادی که این SMS را دریافت می‌کنند، طبیعتا نمی‌توانند مستقیما به شما از طریق آن شماره جواب بدهند. چرا این مورد مهم است؟ به دلیل آنکه Allo در تلاش است سرویس‌های پیام‌رسان موجود را کنار بزند.
در دنیای کامل، اگر همه‌ی افراد بر روی Allo کار کنند، مشکلی پیش نمی‌آید. همگی پیغام‌ها را در Allo دریافت خواهند کرد و همه به خوشی به زندگی خود ادامه خواهند داد. اما وجود سرویس‌های متنوع و نبودن یکپارچگی، خود عاملی بر سردرگمی کاربران است.
تنها وجه تمایز این سرویس را می‌توان به کارگیری Google Assistant در آن دانست. سرویسی که با فرامین صوتی می‌توان کارهای ارتباطی را انجام داد. شاید با قدری تردید بتوان Botهای موجود در سرویس‌های پیام‌رسان دیگر را با دستیار صوتی Google مقایسه کرد، اما باید دید Google Assistant چطور می‌تواند به Allo کمک کند. تا این جای کار که تردیدها بسیار است.

برچسب هاGoogle Allo
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپلیکیشن Allo پیام‌رسان جدید گوگل مجهز به سیستم‌ رمزگذاری است