سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۱ دي

سیستم CarPlay بی‌سیم Apple که یک سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی به سبک iOS است، از زمان انتشار iOS 9 امکان برقراری ارتباط بی‌سیم با گجت‌های مورد پشتیبانی را داشته اما این قابلیت تاکنون به یک مدل واحد BMW محدود شده است.  این در حالی است که ماه آینده با معرفی یک سیستم جدید توسط Alpine همه چیز تغییر خواهد کرد. این سیستم  با CarPlay بی‌سیم، در ماه فوریه با قیمت  ۹۰۰ دلار در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است، اتصال بی سیم سیستم، رانندگان را قادر می‌سازد تا از طریق Wi-Fi به iPhone در محیط CarPlay متصل شده و کارهایی مانند دریافت تماس‌، دسترسی به پیام‌های متنی، پخش موسیقی، جهت‌یابی مسیر و بررسی شرایط ترافیکی را انجام دهند. این یعنی رانندگان دیگر مجبور نخواهند بود برای جایگزین کردن نرم‌افزار مرکزی خودرو، iPhone خود را با کابل USB به سیستم متصل کنند. مدل قدیم و جدید این سیستم به جای بلوتوث با کابل ارتباطی Lightning کار می‌کند که اجازه‌ی تبادل اطلاعات بین ماشین و تلفن همراه را امکان‌پذیر می‌سازد.
گفتنی است گیرنده‌ی iLX-107 جدید Alpine، دارای صفحه‌نمایش لمسی۷ اینچی خازنی، نور پس‌زمینه‌ی LED و قابلیت‌های رادیویی AM/FM استاندارد می‌باشد. همچنین این شرکت پنج سیستم CarPlay دیگر با اندازه‌ی صفحه‌نمایش ۷ تا ۹ اینچی با شروع قیمت ۹۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار  را نیز ارائه می‌دهد. این درحالی است که سیستم جدید قیمت واحد داشته و  فروشندگان ممکن است آن را با قیمت ارزان‌تر مانند مدل‌های قدیمی‌تر عرضه نمایند.

برچسب هاAlpineApple CarPlay
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

5 نکته برای اینکه اپلیکیشن های فوق العاده برای اپل واچ بسازید