کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۶ فروردين

Amazon که سیری مداوم به سوی جهانی شدن در پیش گرفته، از خاورمیانه به‌عنوان یکی از جدیدترین اهداف خود نام برده است. این غول تجارت الکترونیک به‌تازگی «Souq» را که از آن به‌عنوان Amazon دنیای عرب و همچنین بزرگ‌ترین بازیگر تجارت الکترونیک در منطقه یاد می‌شود، با مبلغی به ارزش 650 میلیون دلار به خدمت خود درآورده است.
شاید این اتفاق تغییر بزرگی برای منطقه محسوب می‌شود، اما برای سرمایه‌گذاران این پروژه به این صورت نیست. در آخرین دور تعیین بودجه در سال گذشته برای این کمپانی ارزشی معادل 1 میلیارد دلار برآورد شد، آن هم هنگامی که بودجه‌ای معادل 275 میلیون دلار به آن تعلق گرفت. در اواخر همان سال گذشته Souq در حال انجام مذاکراتی با Amazon مبنی بر فروش 30 درصد از سهام خود به مبلغی برابر با 1 میلیارد دلار بود.
پس از منتفی شدن بستن قرارداد با Amazon، شرکت Souq که در سال گذشته نیز مذاکراتی با  eBay و مجتمع تجاری اماراتی «مجید الفوتیم» داشته، از آغاز سال 2017 تاکنون به بحث و مناظره جهت دست یافتن به قیمتی توافقی میان 500 تا 750 میلیون دلار پرداخته است. درنهایت هر دو شرکت طرف قرارداد بر سر قیمت 650 میلیون دلار به توافق رسیدند.
این قرارداد به Amazon که تا به حال هیچ‌گونه تجارتی را در خاورمیانه پایه‌گذاری نکرده است، فرصت بزرگ برای ایجاد کسب‌وکاری پایدار خواهد داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه