نرم افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

دو کمپانی Amazon و Microsoft تصمیم گرفته اند دستیارهای صوتی خود را ادغام کنند. بر این اساس سرویس خدمات Alexa و Cortana یکپارچه خواهند شد. گفتنی است توافقنامه ای هم در رابطه با این همکاری مشترک منعقد شده است.
ادغام Cortana، دستیار محبوب ویندوز و Alexa، سرویس خدمات چند منظوره ی کمپانی Amazon، فرصت های جدیدی را برای کاربران ایجاد می کند و به زودی کاربران قادر خواهند بود تا Cortana را جایگزین Alexa و یا بالعکس نمایند.
ادغام دستیاران صوتی سبب خواهد شد تا 145 میلیون کاربر Cortana  به راحتی و به سرعت سفارش محصولات خود را در Amazon  ثبت نمایند. به عبارتی دیگر کاربرانی که از دستگاه های مبتنی بر Alexa استفاده می‌کنند می توانند با گفتن جمله ی “Alexa, open Cortana” به دستیار هوشمند Cortana دسترسی داشته باشند، از طرف دیگر کاربران دستگاه های ویندوزی یا وسایلی که Cortana را پشتیبانی می کند با بیان جمله ی “Cortana, open Alexa”  قادر خواهند بود از دستیار صوتی Amazon استفاده کنند.
به لطف وجود Cortana، صاحبان دستگاه های مبتنی بر Alexa قادر خواهند بود تا در تقویم خود برنامه ریزی و موارد مورد نیازشان را یادداشت کنند که می تواند آن ها را از کارکردن با اپلیکیشن Office Suite در Windows خلاص کند.
در پایان سال جاری، دسترسی به Alexa برای کاربران ویندوز 10 امکانپذیر خواهد شد و کمی بعد صاحبان ابزارهای مبتنی بر Android و iOS از آن بی نصیب نخواهند ماند. Cortana یاد خواهد گرفت تا چگونه به صاحبان Amazon Echo, Echo Dot و Echo Show کمک کند. اعلام نتایج مثبت مذاکرات در حالی اعلام شده که شروع این مذارکرات از آغاز ماه می 2016 صورت گرفته است. گفته می‌شود ایده ی ادغام خدمات دو کمپانی از جانب مدیر اجرائی Microsoft مطرح شده است. مدیر عامل Amazon، جف بیزوس امیدوار است مذاکرات با دو کمپانی ابر قدرت Apple و Google نیز به نتایج مثبتی ختم شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه