نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۵ فروردين

Google سال گذشته را به همکاری با تولیدکنندگان  third-party و سرویس‌های ارائه و ساخت تلفن به‌منظور بهبود سیستم به‌روزرسانی Androidاش گذراند؛ سیستمی که به علت ضعف و ناکارآمدی جهت حفاظت از کاربر در مقابل عوامل آسیب‌رسان و خطرآفرین مورد نقد و نکوهش بوده است. درحالی که Google ادعا می‌کند به پیشرفت‌هایی در این زمینه دست یافته است، بیشتر کاربران Android  هنوز به برنامه‌های جانبی امنیتی مهمی دست نیافته‌اند.
هنگامی که سازندگان تلفن متوجه‌ی آسیب‌پذیری در بخش‌هایی از محصولات خود شدند، قبل از گسترش آن شروع به ارائه‌ی برنامه‌های امنیتی جانبی نمودند. اما در اکوسیستم Android که شامل صدها سازنده و ارائه‌دهنده‌ی خدمات تلفن می‌باشد، رساندن این به‌روزرسانی‌ها به دست کاربران خود فرایندی بس بزرگ و پیچیده است. 
با آنکه محصولات تولیدی Google با نام Pixel و Nexus این به‌روزرسانی‌ها را به صورت خودکار دریافت کرده‌اند، بسیاری از تولیدکنندگانی که Android را بر روی دستگاه‌های خود پیاده و اجرا نموده‌اند، به‌روزرسانی‌های مذکور را هنوز برای مشتریان خود ارائه نکرده‌اند. مشتریان این شرکت‌ها ممکن است که چند ماه در انتظار باقی بمانند و در این مدت دستگاه‌ها و وسایلشان در معرض خطر قرار دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه