کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ بهمن

Spotify، پیشرو در استریم پولی موسیقی ممکن است آن قدرها هم که به نظر می‌رسد در جایگاه امنی نباشد. The Wall Street Journal گزارش می‌کند که اعداد و ارقام دنیای این صنعت نشان می‌دهند Apple Music بسیار سریع‌تر از Spotify در ایالات متحده‌ی آمریکا در حال رشد است، به طوریکه هر ماه 5 درصد به پایگاه‌اش افزوده شده است. این میزان برای Spotify  تنها 2 درصد اعلام شد.
اگر این نرخ ادامه پیدا کند Apple می‌تواند رقیبش را در خانه در طول تابستان شکست دهد. آمارهای دیگری هم وجود دارند که نشان می‌دهند اپل در حال پیشرفتی سریع است.
جای شگفتی نخواهد بود اگر بشنویم که Apple Music سه یا چهار برابر بیشتر از Spotify مشترک آزمایشی دارد، این تنها راه برای گوش دادن به موسیقی قبل از مشترک شدن است – هیچ روش برابری برای سرویس رایگان Spotify که همراه با تبلیغات پولی است، وجود ندارد.
به هر حال وقتی فرد اشتراک آزمایشی Spotify را حذف کند، پیشتازی آن از این هم کوچک‌تر می‌شود. و آنطور که WSJ اشاره می‌کند، اشخاصی که به طور کامل تمایل به اشتراک پولی در Apple Music دارند همچنان بایستی دوره‌ی آزمایشی را طی کنند. بنابراین این اشتراک آزمایشی نرخ‌های رشد حقیقی در این زمینه را پنهان می‌کند.
هیچ توضیح خاصی برای این رشد سریع Apple Music وجود ندارد، اما این می‌تواند مربوط به تسلط بیشتر اپل در ایالات متحده‌ی آمریکا باشد. Apple نه تنها بزرگ‌ترین بازار گوشی هوشمند آمریکا با سهم ۴۴.۸ درصد را تا گزارش ماه نوامبر سال گذشته‌ی میلادی در اختیار دارد، بلکه آشنایی و بازاریابی در این کشور برای شرکت کوچکی همچون Spotify بسیار سخت است.
با این حال Spotify از بسیاری جهات و به خصوص در خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا پیشتاز است. این شرکت سوئدی در حال حاضر 70 میلیون مشترک پولی دارد، این تعداد برای Apple Music به میزان 36 میلیون مشترک است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه