تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۰:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ شهريور

سال گذشته پس از خبرهای فراوان شاهد بهبودهایی در مدل جدید Apple TV بودیم. اما امسال این محصول مورد توجه چندانی از سوی شرکت سازنده‌اش قرار نگرفت و در ارائه‌ای ۲ ساعتی، تنها  چند بار به آن اشاره‌ای شد.
این‌ها چه معنایی دارد؟
احتمالا به این معنی است که آن‌طور که انتظار می‌رفته Apple TV در بازار آمریکا موفق عمل نکرده است. طبق آمارهای منتشر شده، Apple TV در جلب نظر کاربران، عقب‌تر از Chromecast گوگل قرار گرفته است. در حالی که ۱۸.۴ درصد کاربران تلویزیون‌های هوشمند از Chromecast استفاده می‌کنند، تنها ۱۲.۵ درصد سهم بازار در اختیار Apple TV است. در واقع Apple TV در جایگاه سوم، و پشت سر شرکت Roku با ۱۵.۲ از سهم بازار، قرار دارد.
حتی بدتر آنکه، طبق امار منتشر شده‌ توسط eMarketer، سهم بازار اپل نیز در سال گذشته کاهش نشان می‌دهد و از ۱۳.۵ به ۱۲.۶ درصد رسیده است. این آمار همچنین بیانگر رشد سهم بازار Chromecast از ۱۶.۲ به ۲۵ درصد بوده است.
اما نکته جای دیگری است. اول آنکه اپل همواره به طور مشهوری گفته است که سهم بازار به نسبت تمرکز بر روی کیفیت و تجربه‌ی کاربری برایش از درجه‌ی اهمیت پایین‌تری برخوردار است.
دوم آنکه تعداد کاربران Apple TV رو به رشد است، اما طبیعتا نه به اندازه‌ی Chromecast. بهار امسال، eMarketer پیش‌بینی ۲۰.۵ میلیون کاربر Apple TV را تا پایان سال ۲۰۱۶ در مقایسه با ۳۰.۲ میلیون کاربر Chromecast کرده است. این به آن معنی است که Apple TV سالانه ۱۵ درصد و Chromecast گوگل ۳۲.۴ درصد رشد می‌کنند.
در نهایت درست است که Apple TV  شرکت اپل ۱۱۵ دلار از رقیب مستقیم خود، یعنی Chromecast گران‌تر است، اما Chromecast دسترسی محدودی به برنامه‌های کاربردی دارد و کنترل‌ از راه دور ارائه نمی‌دهد. دسترسی کامل به برنامه‌های کاربردی نکته‌ی کلیدی است که ارزش افزوده‌ی احتمالی بیشتری برای اپل در پی خواهد داشت. درست همانند کاری که اپل با iPhone خود کرده بود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپل نیاز دارد تا به تولید یک اپلیکیشن مستقل برای Homekit بپردازد