پوشیدنی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

بر اساس گزارش Mark Gurman از بلومبرگ، منبعی آشنا به موضوع ادعا می‌کند سازنده‌ی آیفون در حال آزمایش قابلیت ترکر خواب برای ساعت هوشمندش در طول چندین ماه گذشته است. بنابر گزارش‌ها، اپل قصد دارد این ویژگی را تا سال ۲۰۲۰ و احتمالا در مدلی جدید از Apple Watch معرفی کند.
با وجود دارا بودن ردیاب برای فعالیت‌های روزانه، شنا، ECG، و مواردی دیگر، Apple Watch هیچگاه مجهز به قابلیت ردیاب خواب نبوده است. در مقایسه با برخی از رقبای بزرگ همچون ساعت‌های هوشمند Fitbit Ionic و Versa، نبود این ترکر یکی از بزرگ‌ترین معایب این پوشیدنی است.
همانند دستگاه‌های ساخته شده توسط Garmin ،Withings و دیگر شرکت‌های فعال در زمینه‌ی فناوری سلامت، تمامی پوشیدنی‌های Fitbit دارای ردیاب وضعیت خواب هستند.
برخی اپ‌های Apple Watch هم هستند که خواب را ردیابی می‌کنند، اما همه‌ی آن‌ها توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث ساخته می‌شوند. در کل، اپل در زمینه‌ی فناوری خواب قوی نیست، در سال ۲۰۱۷، اپل شرکت فنلاندی Beddit را خرید و حسگر ردیاب خواب آن را در وب‌سایتش به فروش می‌رساند.
یکی از دلایل اپل برای فقدان ردیاب خواب در ساعت‌های هوشمندش در ارتباط با عمر باتری آن است. در حال حاضر، با یکبار شارژ باتری این ساعت‌ها حداقل یک روز عمر می‌کنند و در مدل‌های سری 4 عمر باتری آن به دو روز هم می‌رسد. البته این برای محصولات Fitbit با یکبار شارژ بین پنج تا هفت روز است. بنابراین، اپل یا باید قابلیت ردیاب خواب را با افزایش عمر باتری انطباق دهد، یا راهی برای ردیابی خواب در طول حالت کم قدرت ایجاد کند، و یا اینکه کاربران را ملزم به شارژ ساعت‌ها در صبح کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه