کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر

بر طبق گزارش‌ها، Apple به قرارداد خرید Shazam نزدیک است. اپلیکیشن محبوبی که به افراد امکان شناسایی هر موسیقی، نمایش تلویزیونی، فیلم یا تبلیغ را ظرف چند ثانیه می‌دهد و اینکار را با گوش دادن به یک کلیپ صوتی یا قطعه‌ی بصری و راهنمایی به محتوای مورد جستجوی مربوطه انجام می‌دهد. بر طبق شنیده‌ها، احتمالا این قرارداد در هفته‌ی جاری امضا  و در روز دوشنبه اعلام شود، هر چند احتمال هر تغییری وجود دارد.
اگرچه تاکنون قیمت این معامله هنوز به درستی معلوم نشده است، یکی از منابع برای آن رقم 9 و دیگری 300 میلیون پوند (401 میلیون دلار) را ذکر کرده‌اند، با این وجود این ارقام بسیار کمتر از ارزش گذاری ۱/۰۲ میلیارد دلاری PitchBook در سال 2015 هستند. در مجموع Shazam به تازگی با همراهی چندین سرمایه‌گذار، بودجه‌ی خود را ۱۴۳/۵ میلیون دلار افزایش داد.
در آخرین پست گزارش شده، شرکت Shazam به یک میلیارد دانلود اشاره کرده بود و با وجود اینکه این ارقام مربوط به سپتامبر 2016 می‌باشد، می توان انتظار تعداد دانلودهای بالاتری را هم برای این دوره‌ی جدید داشت. Apple تاکنون خریدهای زیادی داشته است که یکی از بزرگترین آن‌ها در حوزه‌ی موسیقی، Beats با 3 میلیارد دلار در سال 2014 است که تبدیل به مبنای موسیقی Apple شده است. این سرویس از ماه سپتامبر سال جاری 30 میلیون کاربر دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه