گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ دي

دادگاهی در آمریکا تحریم‌هایی برضد Apple به خاطر تاخیر در ارائه‌ی اسناد در پرونده‌ی دعوی کمیسیون تجاری فدرال FTC در نظر گرفت که در آن Qualcomm را متهم به اجبار سازنده‌ی iPhone برای استفاده از تراشه‌هایش به طور انحصاری می‌کرد.
Nathaneal Cousins، قاضی دادگاه سن خوزه در کالیفرنیا، Apple را مبلغ 25 هزار دلار برای هر روز جریمه کرد، چرا که این شرکت در تهیه‌ی اسناد تاخیر داشته است و این جریمه از 16 دسامبر شروع می‌شود. این جریمه برابر با سودی است که سازنده‌ی iPhone در هر 16 ثانیه در سال مالی گذشته به دست آورد. بر اساس گزارش دیوان دادگستری در روز پنج‌شنبه، Apple تا 29 دسامبر برای تغییر اسناد یا حتی جریمه‌های سنگین‌تر زمان دارد.
Apple در ماه جاری میلادی گفته بود که بیش از ۲/۶ میلیون سند تا پایان 15 دسامبر تهیه کرده است و هر شکایت از Qualcomm برای درخواست افزایش در واقع چیزی پیش از موعد مقرر بوده است. FTC ادعا می‌کند که Qualcomm به طور ناعادلانه‌ای با اجبار Apple به استفاده از تراشه‌هایش در عوض هزینه‌های صدور پایین‌تر مجوزها، بقیه‌ی رقبا را متوقف کرده است.
Josh Rosenstock، سخنگوی Apple گفت: "ما در حال حاضر میلیون‌ها سند داریم و سخت در تلاش برای تحویل میلیون‌ها سند دیگر هستیم که در یک چارچوب زمانی بی‌سابقه خواسته شده است. ما قصد استیناف به این حکم را داریم." Apple دادخواست حقوقی خود را چند روز پس از شکایت FTC مطرح کرد و Qualcomm را به انحصار در بازار برای تراشه‌ها و دیوایس‌های بی‌سیمش متهم کرد.
سرمایه‌گذاران و مدیریت Qualcomm هم گوش به زنگ برای هر نشانه‌ای از پیشرفت‌های ناگهانی در جریان شکایات قانونی و اقدامات نظارتی که شرکت با آن مواجه می‌شود، هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه