کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ آذر

کمپانی Apple به زودی می تواند با خرید جدید، دارایی های خود را افزایش دهد. گفتنی است این کمپانی تمایل زیادی به خرید کمپانی Shazam، به قیمت 400 میلیون دلار دارد. Shazam نامی آشنا برای علاقه مندان به موسیقی است. این برنامه توسط متخصصین برنامه ساز کمپانی بریتانیایی Shazam Entertainment ساخته شده است. این کمپانی در سال 1999 تاسیس شد و به سرعت توانست در میان کاربرانش مشهور شود.
کاربران می توانند آهنگ های مورد نظر خود را در این اپلیکیشن جستجو کنند. پس از یافتن آهنگ، اپلیکیشن کاربر را به لینک خرید در آیتونز هدایت می کند. کمپانی Apple پیش از این مجبور بود برای اینکه کاربران از این اپلیکیشن به آیتونز معرفی شوند، به Shazam حق کمیسیون بپردازد اما حال با استراتژی خرید آن دیگر نیازی به پرداخت اضافه نخواهد داشت و در بلند مدت نیز سود بیشتری کسب خواهد کرد. از آنجایی که این اپلیکیشن روزانه هزاران کلیک را در روز به دنبال دارد می تواند منبع درآمد خوبی برای Apple باشد.
کارشناسان در مورد هدف خرید Shazam، توسط کمپانی Apple اختلاف نظری زیادی دارند. برخی از آن ها بر این عقیده اند که Apple قصد دارد این برنامه را تعطیل کند اما با تعطیل کردن آن مطمئنا رقبای این اپلیکیشن نیز ضرر خواهند کرد زیرا این برنامه می تواند سودآوری زیادی برای کمپانی‌هایی که اپلیکیشن موزیک را دارند، داشته باشد. این نرم افزار در سال گذشته با قیمت 1.02 میلیارد دلار درآمد زایی کرده است.
البته برخی کارشناسان دیگر بر این موضوع تاکید می کنند که انتخاب Apple برای خرید این کمپانی تصاحب کردن فن آوری های جدید در دست توسعه توسط متخصصان آن است. گفته می شود نتیجه‌ی نهایی مذاکره در تاریخ 11 دسامبر اعلام خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه