سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ فروردين

کمپانی Apple در طی دو سال گذشته، تراشه‌های تخصصی خود را برای تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های خود توسعه داده است. اکنون به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که نتیجه‌ی قابل قبولی را از تلاش مستمر متخصصان خود کسب نماید. این شرکت در حال آماده شدن برای کنار گذاشتن تراشه‌های Intel به‌ منظور توسعه‌ی تولیدات اختصاصی خود تا سال ۲۰۲۰ است.
رویه‌ی جدید Apple را می‌توان گامی بزرگ برای مدیران کمپانی دانست. البته این تصمیم دلیلی بر ضربه‌ی نه‌ چندان جدی برای Intel که از سال ۲۰۰۵ وظیفه‌ی تأمین تراشه‌های کوپرتینو را بر عهده دارد، نخواهد بود. کمپانی Apple تنها ۵ درصد از تولیدات Intel را دریافت می‌کرده است و می‌توان گفت چنین میزانی برای یک تولیدکننده معامله‌ی چندان بزرگی هم نبوده است.
اپل در حال حاضر پردازنده‌های خود را برای تشخیص چهره، پردازش تصویر، امنیت در iMac Pro و مدیریت Touch Bar در آخرین مک‌بوک‌های خود را توسعه می‌دهد. همچنین، طبق شایعات، این شرکت بر روی صفحه‌نمایش اختصاصی خود با تکنولوژی MicroLED کار می‌کند. این بدان معنی است که در آینده‌ای نه‌چندان دور، Apple قادر خواهد بود هر چه بیشتر محصولات خود را در بازار متمایز کند و تراشه‌های خود را بدون هیچ مشکلی با نرم‌افزارهای توسعه داده‌ شده توسط کارشناسان کمپانی هماهنگ سازد و همانند گذشته، با مشکل ناسازگاری تراشه با سیستم‌عامل به هنگام راه‌اندازی دستگاه، مواجه نشود. درعین‌حال Intel نیز مجبور خواهد شد، ظرف در چند سال آینده، مشتریان دیگری را برای خرید قطعات خود جستجو نماید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه