کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ بهمن

کارشناسان معتقدند Apple دیر یا زود Tesla را خریداری خواهد کرد. به‌ تازگی مصاحبه‌ای بین ایلان ماسک، مدیر کمپانی تسلا و نیل اشتراوس، روزنامه‌نگار، انجام‌ شده که نشان می‌دهد، ماسک در حال گسترش دفاتر تحت کنترل خود است.
حتی مدیرعامل شرکت Tesla نیز چنین احتمالی را رد نمی‌کند، چراکه به‌رغم رشد سریع سرمایه‌گذاری در شاخه‌های مختلف، منابع مورد نیاز وی هنوز به‌ اندازه‌ی کافی موجود نیست. سرمایه‌گذاران این کمپانی به مدت 7 سال میزان 12 درصد سود کسب کرده‌اند و درحالی‌که این رقم در کمپانی Apple به این صورت نبوده و 5 برابر بوده است.
گفتنی است مدیرعامل کمپانی Apple، تیم کوک، می‌تواند Tesla را تنها به یک دلیل ساده خریداری نماید، آن‌ هم بهبود وسایل نقلیه‌ی الکتریکی، با استفاده از نرم‌افزارهای توسعه داده‌ شده توسط Apple است. البته خود ماسک در نظر دارد تسلا یک کمپانی خصوصی باقی بماند.
کارشناسان معتقدند که همکاری اپل با تسلا نیز نتایج مثبتی خواهد داشت. برای مثال، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها قادر به استفاده از نسل جدید باتری‌های Tesla هستند و همین امر سبب ایجاد قیمت رقابتی در بازار خواهد شد و همچنین تولید اتومبیل‌های نوع جدید، تلفیقی از قدرت و هوش مصنوعی، درآمد اپل را افزایش خواهد داد.
این تصمیم برای گوشی‌های هوشمند محبوب iPhone بیش‌ترین حد بهره را خواهد داشت تا از فناوری‌های تسلا در نسل بعدی دیوایس‌های کمپانی استفاده شود. علاوه بر این ماسک نیز می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های خود را در زمینه‌های دیگر تحقیقاتی تا 2-3 برابر افزایش دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه