امنیت
مهدی پرهیزی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۱ مهر

Apple قول داده است که مکالمات iMessage کاربران امن و برای غیر از شما و مخاطبان‌تان در دسترس فرد یا ارگان دیگری قرار نگیرد. اما با توجه به اسنادی که توسط Intercept به دست آمده، متن‌های شما که داخل بالون آبی قرار دارند، ردپایی به همراه شماره‌‌ای که آن پیام به آن ارسال شده با خود نگاه می‌دارد و در هنگام دستور دادگاه، در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرد.

طبق اسناد منتشر شده، هر باری که شما برای فرستادن پیامی، شماره‌ای را وارد iPhoneتان می‌کنید، برنامه‌ی Message با سرورهای Apple  جهت ارسال آن پیام به صورت SMS عادی و یا استفاده از سرویس پیام‌رسان Apple، ارتباط برقرار می‌کند. Apple هر کدام از این درخواست‌ها را با توجه به آنکه مخاطب در سرویس iMessage حضور دارد یا خیر، بررسی می‌کند. این لاگ، همچنین تاریخ و زمانی که شماره وارد شده به همراه آدرس IP را در خود نگاه می‌دارد و از این طریق نیز به مکان جغرافیایی کاربر دسترسی پیدا می‌کند. این درحالی است که Apple در سال ۲۰۱۳ ادعا کرده بود که هیچ داده‌ای از کاربرانش را پیش خود نگاه نمی‌دارد. بر طبق قوانین موجود، برای دادگاه‌های ایالتی دسترسی به چنین داد‌ه‌هایی سخت به نظر نمی‌رسد. از آنجایی که ارتباط هر موضوعی با تحقیقات جنایی، می‌تواند دلیل دسترسی قرار گیرد. Apple نیز در پی قوانین موجود با موضوعیت Pen Registers، داده‌ها را به مدت ۳۰ روز در اختیار دادگاه مربوطه گذاشته است. مدتی که حتی گفته می‌شود به دنبال تمدید قانونی آن بوده‌اند.

موارد بسیاری دیگر می‌توان از همکاری Apple و مراجع قضایی جهت پیدا کردن مضنونین پرونده‌ها نام برد. اما جدا از تمام مسائل و درستی و نادرستی آن، به نظر می‌رسد، ما به شرکت‌های تکنولوژی نیاز داریم که حامی حریم خصوصی کاربران در قبال قوانین عمومی موجود باشند. برای رسیدن به آن نیز بایستی شفافیت در بخش‌های فنی سرویس‌ها ایجاد گردد، نه فقط در گفتار و نوشته‌ها.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپل، 4 مجموعه از استیکرهای ایموجی جدید را برای کاربران iOS 10 beta ارائه می کند