تکنولوژی
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۳ مهر

Apple در نظر دارد تا وسیله‌ای هوشمند مبتنی بر Siri، همانند Echo شرکت Amazon تولید کند. این طرح که کارهای تحقیق و توسعه‌ی آن از ۲ سال پیش آغاز شده است، هم‌اکنون در فاز نمونه‌سازی و آزمایش قرار دارد. همانند محصول Echo شرکت Amazon، این دستگاه برای کنترل لوازم خانگی منزل، قفل‌ها، چراغ‌های روشنایی و حتی پرده‌های خانه طراحی شده است. Apple هنوز این پروژه را نهایی نکرده است و احتمالا امکانات بیشتری به آن بیافزاید. اگر این محصول وارد بازار شود، می‌توان پس از معرفی Apple Watch در سال ۲۰۱۴، آن را تأثیرگذارترین محصول این شرکت دانست. در همین حال، Google نیز در حال کار بر روی پروژه‌ی Google Home خود است. جدا از آنکه Apple نمی‌خواهد از قافله عقب بماند، بنا دارد با ارائه‌ی محصول جدید خود، بتواند موفقیتی دیگر پس از معرفی سری iPhone خود کسب کند.
طبق گفته‌های افراد نزدیک به پروژه، Apple قصد دارد با به کارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر در بخش میکروفون و بلندگوی این دستگاه، گوی رقابت را  از دیگر شرکت‌ها برباید. در نمونه‌های اولیه‌ی این محصول، حسگر تشخیص چهره به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد این حسگر، حاصل خرید استارتاپ تشخیص چهره‌ی Faceshift و Emotient در دو سال گذشته باشد. این حسگر باعث می‌شود که فضای اتاق بر اساس سلایق و خصوصیات فرد شناسایی شده، تنظیم گردد.
علاوه بر آنکه از این دستگاه می‌توان برای کنترل وسایل خانه استفاده کرد، از سرویس Siri موجود در آن می‌توان برای متصل شدن به گوشی iPhone و برای نمونه اقدام به گرفتن تماس‌ و یا فرستادن پیام‌ نمود.
اما به نظر می‌رسد، اگر Apple بخواهد با Echo شرکت Amazon رقابت کند، در وهله‌ی اول باید کیفیت Siri را ارتقاء بخشد و آن سرویس را قابل رقابت با سرویس Alexa  شرکت Amazon کند. چرا که Siri از زمان پیدایشش در سال ۲۰۱۱ و بر روی iPhone 4S، فراز و فرودهای زیادی داشته است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فیسبوک برنامه ای برای انتشار اپلیکیشن Apple Watch ندارد