گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۰ ارديبهشت

بر کسی پوشیده نیست که Apple و Qualcomm چندین ماه مبارزه‌ی خستگی‌ناپذیری بر سر پرداخت‌های حق امتیاز دارند. Apple به Qualcomm اعلام کرده که این شرکت بهتر است موضوع مورد مناقشه درباره‌ی پرداخت‌های صدور مجوز را متوقف کند. Apple گفته بود که در انتظار تصمیم‌گیری دادگاه برای خاتمه دادن به پرداخت‌ها است و البته این شرکت انتظار دارد تا هزینه‌ی کمتری را بعد از این تصمیم‌گیری بپردازد.
دان روزنبرگ، معاون اجرایی ریاست و مشاور حقوقی شرکت Qualcomm در بیانیه‌ای گفته بود که شرکت Apple با توافق‌نامه‌های بلند مدت Qualcomm در مجوزهای این شرکت به طرز نادرستی مداخله می‌کند. این موافقت نامه‌ها و مجوزها با ارزش و قابل اعتبار باقی می‌مانند.
چنانچه شما بخش‌هایی از ماجرا را از دست داده باشید به درستی متوجه اتفاقی که بین این دو شرکت افتاده است نخواهید شد.
Qualcomm یک تأمین‌کننده‌ی کلیدی تراشه برای سازندگان گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان است؛ تولید و ساخت مودم‌های LTE و سیستم‌های مبتنی بر تراشه برای قدرتمند‌تر کردن دستگاه‌ها. اما این تنها بخشی از کسب‌وکار این شرکت است. Qualcomm همچنین حق ثبت تعداد زیادی از اختراعات بی‌سیم را دارد. به بیان دیگر چنانچه شما قصد ساخت یک گوشی تلفن هوشمند را دارید نیازمند گرفتن مجوز از این حق امتیازات خواهید بود.
اما Qualcomm ممکن است کمی فراتر عمل کرده باشد. در ماه دسامبر دولت کره جنوبی این شرکت را به علت فعالیت‌های ثبت اختراعش در این کشور حدود 850 میلیون دلار جریمه کرد. بر طبق این گزارش، شرکت Qualcomm امتیازهای زیادی در این کشور ثبت کرده بود و سازندگان گوشی‌های همراه را مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا برای این مجوزها می‌نمود. همینطور شرکت‌ها را به عدم فروش تراشه‌هایش در صورت مخالفت با پرداخت این هزینه‌ها تهدید کرده بود. در مورد Apple، شرکت Qualcomm به علت استفاده‌ی این شرکت از تراشه‌های دیگر سازندگان، Apple را مجبور به پرداخت پول بیشتری برای این مجوزها کرده بود.
خبرهای امروز حاکی از این است که Apple کاملا مطمئن به گرفتن حق خود است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه