تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

کمپانی آلمانی ماشین سازی و تیم دانشمندان پاره وقت با هم همکاری میکنند تا چهار چرخه ی سیاری را به ماه بفرستند که برای جایزه ی 30 میلیون دلاری رقابت خواهند کرد.
گوگل در حال سرمایه گذاری در یک مسابقه ی فضایی با جایزه ای 30 میلیون دلاری است. تا ببینید چه کسی قادر خواهد بود اولین روور را در ماه فرود آورده و 500 متر را در سطح ماه بپیماید. و نتایج را به زمین میفرستد. یک سری از تیم های مستقل از همه جای دنیا در حال رقابتند و audi هم به این بازی میپیوندد.این تولید کننده ی ماشین در روز پنجشنبه اعلام کرد که با تیم پاره وقت دانشمندان آلمانی قرارداد امضا کرده است.
ما گروه دانشمندان پاره وقت را سال گذشته ملاقات کردیم در حالیکه آنها در حال بررسی نسخه ی قدیمی تری از روور چهار چرخ خود بودند. این روور در حال حرکت محیطی شبیه سازی شده مانند محیط ماه بود. و میخواستند سیستم بصری را تست کنند و از امنیتش در شرایط سخت ماه مطمئن شوند. این روور ازین به بعد به عنوان کواتروی قمری آدی (audi lunar q


آدی در روزنامه ای گفت که از تیم دانشمندان پاره وقت در زمینه ی دانش تکنولوژِی حمایت خواهد کرد، "از کواتروی چهار چرخه و ساختار سبک وزن گرفته تا تحرک الکتریکی و رانندگی آزمایشی ." علاوه بر کمک در زمینه ی دانش و چگونگی پیشبرد کارها، آدی به این تیم سرمایه لازم برای توسعه دادن روور خود خواهند داد.
آدی و تیم دانشمندان پاره وقت امید دارند که سال 2017 وسیله شان را روی ماه فرود آورند. اما با دو تیم دیگر GLXP دیگر ، Astrobotic و Hakuto ، که برنامه ی فرود در سال 2016 را دارند، آدی ممکن است دیرتر وارد این مسابقه شود . ولی مهم نیست که چه کسی اول برسد، ما همه برنده ایم.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

spaceIL برای google XPrize بلیطی به ماه میخرد