کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ دي

بر طبق گفته‌ی افرادی آشنا با این معامله، Benchmark Capital حدود 900 میلیون دلار سهام خود را در Uber به SoftBank و دیگر خریداران واگذار می‌کند. این میزان حدود ۱۴/۵ درصد از اوراق این شرکت سرمایه‌گذاری در Uber است.
Benchmark که سال قبل گفته بود Uber می‌تواند به ارزش بیش از 100 میلیارد دلار برسد، ماه گذشته تلاش کرد تا 25 درصد از سهامش را به کمتر از نصف قیمت بفروشد. این منابع اضافه کردند از آنجایی که بسیاری از سهامداران قصد فروش سهم خود در Uber را داشتند، Benchmark مانند تمامی دیگر سهامداران، تنها قادر به فروش 58 درصد از آن چیزی است که به دنبال معامله‌ی آن‌ها است.
بنابر تازه‌ترین خبرها، سهام Uber با تخفیف قابل توجهی فروخته شده که در آن شرکت 48 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود. در این قیمت‌گذاری، Benchmark حدودا 900 میلیون دلار در عوض فروش ۱۴/۵ درصد سهم خود خواهد گرفت. Benchmark مالک نزدیک به 13 درصد شرکت Uber است.
به گفته‌ی این افراد، شرکت Google Venture، بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر Alphabet هم به دنبال نزاع حقوقی بین Uber و Google، مقداری پول نقد در این خرید و فروش به خانه برد. GV که مالک 5 درصد Uber است سهم مشابهی مانند Benchmark را فروخت. 
دیگر فروشندگان بزرگی که سهام خود را به گروه سرمایه‌گذار جدید به رهبری SoftBank می‌فروشند، Garrett Camp، First Round Capital و Menlo Ventures هستند. هر چند هر کدام از آن‌ها شاهد کاهش قابل توجهی در میزان فروش خود خواهند بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه