کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ آذر

Bill Gates ،Jeff Bezos ،Vinod Khosla ،Jack Ma ،John Doerr و ۱۵ سرمایه‌گذار دیگر، شرکت سرمایه‌گذاری جدیدی به نام Breakthrough Energy Ventures را که حداقل ۱ میلیارد دلار سرمایه‌ی خالص در شرکت‌های Cleantech در طول ۲۰ سال آینده تزریق خواهد کرد، تشکیل داده‌اند. هدف این شرکت با توجه به آنچه در وب‌سایت خود آورده‌ است، ارائه‌ی خدمات به مردم جهان با دسترسی به انرژی برق مقرون به صرفه و قابل اعتماد، مواد غذایی، کالاها، حمل و نقل، و سرویس‌های بدون کمک به انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌باشد.
معاملات شرکت BEV شامل برق، تولید، کشاورزی، ساختمان‌سازی و حمل و نقل می‌گردد. سابقا Cleantech، در سال ۲۰۰۸ قبل از رکود اقتصادی، با سرمایه‌گذاری ۶ /۱ میلیارد دلاری در فناوری پاک، شرایط خوبی در Silicon Valley نداشت. اما Cleantech متعاقب با استارتاپ‌هایی که بر روی آنان سرما‌یه‌گذاری کرده و همچنین مقدار قابل‌توجهی از وام‌های دولتی، کمک‌های مالی یا اعتبار مالیاتی را پذیرفته بودند، به یک واژه‌ی نامانوس بدل شده بود.
به بیان دیگر BEV یک شرکت رسمی و مبتکر سرمایه‌گذاری از Breakthrough Energy Coalition است. این گروه، متشکل از همه‌ی ستاره‌های فنی و مالی است که به سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های اولیه در کشورهای مختلف، به منظور رسیدن به سرما‌یه‌ی ۳۰ میلیارد دلاری در سال۲۰۲۰ متعهد شده است. علاوه بر ساخت صندوق سرمایه‌گذاری، BEV امروز یک چهارچوب کلی به نام Landscape of Innovation را منتشر کرد که در نظر دارد یک راهنما برای دیگر سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصیِ متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

5 برنامه ای که نباید از دست بدهید:یللو,در زیر فانوس,DSCO و غیره...