کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر

رویترز گزارش داد دادگاه داوری، Blackberry را به پرداخت 137 میلیون دلار به Nokia برای تسویه کردن اختلاف پرداخت محکوم کرد و این شرکت کانادایی گفت که پرونده‌ی تخلف پتنت جدیدی را بر علیه شرکت فنلاندی Nokia تنظیم می‌کند. روز جمعه Blackberry گفت: دادگاه بین‌المللی داوری اوایل هفته‌ی جاری حکم به تخلف Blackberry در پرداخت‌ها به Nokia برای قرارداد مجوز پتنت داده است.
Blackberry اوایل سال جاری 940 میلیون دلار از Qualcomm Inc. در پرونده‌ی مشابهی از تخلفات پرداختی برنده شده بود. Blackberry که قبلا اعلام کرده بود به دنبال ایجاد درآمد بیشتر از حدود 40000 نمونه کار پتنت خود با مجوز دهی به دیگر شرکت‌های فناوری است، در ماه نوامبر گفته بود که Marconi Group مستقر در ایالات متحده به آن جهت گرفتن مجوز برای طیف وسیعی از پتنت‌ها کمک می‌کند. اغلب برای سرمایه‌گذاران کار دشواری است که نمونه کارهای پتنت شرکتی که ماهیت معاملات مجوزدهی و اختلافات صدور آن مبهم است را ارزش گذاری کنند.
در معاملات تورنتو، سهام Blackberry حدود ۱/۹ و Nokia دو درصد افت داشتند. در ماه نوامبر، Blackberry اعلام کرد ادعاهای نقض حق ثبت اختراعاتش را برعلیه Nokia تنظیم کرده است، و ادعا می‌کند که چندین ایستگاه پایه‌ای این سازنده‌ی تجهیزات شبکه‌ی فنلاندی و نرم‌افزارهای مرتبط با آن در 11 پتنت آن تخلف کرده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه