موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۰ دي

Blitab یک تبلت Android همراه با سطح بریل هوشمند است. این تبلت یکی از مقرون به صرفه‌ترین دستگاه‌های خط بریل موجود در بازار است که می‌تواند روش استفاده‌ی افراد نابینا را از دستگاه‌های محاسبه تغییر داده و به منظور ایجاد و گسترش دنیای دیجیتالی برای افراد نابینا و کم‌ بینا مفید واقع شود.
شایان ذکر است دیگر دستگاه‌های بریل در  بازار واقعا ناامید کننده‌اند، چراکه در حال حاضر برخی تکنولوژی و دستگاه‌‌هایی وجود دارد که قیمت آن‌ها بسیار گران بوده و تنها خطوط بریلی را تولید می‌کنند. به عنوان نمونه، دستگاه تخصصی به نام Braille notetakers وجود دارد که بسیار سنگین بوده، اما قدرتمند نیست و قیمت آن به ۵۰۰۰ دلار نیز می‌رسد. آن‌ها حتی در نسخه‌ی قدیمی ویندوز CE قابل اجرا می‌باشند. اینجاست که Blitab با قیمت ۵۰۰ دلار می‌درخشد. این دستگاه علاوه بر ارزان بودن بسیار مفید نیز است. به طور خلاصه، این محصول یک تبلت Androidئی است که مجهز به Wi-Fi و Bluetooth بوده و می‌تواند با تمام انواع برنامه‌های Android اجرا شود.
این شرکت با دستگاه Blitab در سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد و تیم ۱۰ نفره‌ی آن برنامه‌ی عرضه‌ی این محصول را در ۶ ماه داشته‌اند. تاکنون ۳۰۰۰ نفر از مردم نابینا با Blitab کار می‌کنند و این محصول بازخورد بسیار مناسبی داشته است.

برچسب هاBlitab
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه