موبایل و تبلت
نيلوفر كل واخي۲۲:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ خرداد

بر اساس گزارشات به دست آمده از Bloomberg ، Intel در حال جایگزین کردن Qualcomm به عنوان              تهیه کننده ی سخت افزارهای مودم برای چندین مدل از آیفون های نسل بعد می باشد. این خدمات جدید بر اساس این باور به وجود آمده است که این حرکت اپل به دلیل تمایل آن برای ایجاد تنوع در بین تهیه کنندگان خود می باشد تا بتواند به بهترین شکل محصولات خود را به فروش برساند. Intel به ارائه ی سخت افزار بدون سیم برای نسخه ی GSM این دستگاه می پردازد.

که با AT&T و T-Mobile در امریکا و سایر کشورهای دنیا همخوانی دارد . Qualcomm در حال حاضر، به ارائه ی محصولی می پردازد که با مدل Verzion/Sprint و همچنین برای شبکه های موبایلی که از پروتکل CDMA استفاده می کنند، همخوانی دارد.

این یک قدم کوچک برای اپل و یک جهش نسبتا بزرگ برای Intel محسوب می شود، شرکتی که با داشتن معروفیت بسیار، شانس تهیه ی اجزای کلیدی برای آیفون را رد کرد.  پیش از اینکه اولین نسل این دستگاه راه اندازی و معرفی شود، به مدیر عامل آن، پاول اوتلینی فرصتی داده شد تا به تولید فرآیندی بپردازد که می تواند در میان هر یک از گوشی ها جای بگیرد. اما از آن جایی که این تراشه ها به وسیله ی یک رقیب یعنی ARM طراحی شده بودند، او تصمیم گرفت تا این فرصت را فراموش کند. که البته برای او بسیار گران تمام شد، و شرکت هایی مانند سامسونگ از اشتباه او بسیار ثروتمند شدند و توانستند با تولید CPU موبایل سری A خود بازار را به هم بریزند.

اما حالا برای فهمیدن این اشتباه بسیار دیر شده بود، ولی Intel تلاش کردن تا ARM را از قلمروی خود خارج کند، و مجموعه ای از تراشه های موبایل با قدرت کم که برای اندروید و تلفن های هوشمند طراحی شده بود را به بازار عرضه کند. اما این محصول بسیار دیر به بازار آمد و به شکل قابل توجهی از سرعت کمتری نسبت Qualcomm ، NVIDIA و سامسونگ برخوردار بود. نابودی بازار کامپیوتر، این مشکل را تشدید کرد، و این شرکت در حال حاضر در شرایط بحرانی خود غوطه ور شده است. کمی پیش تر در همین سال، این شرکت آشکار کرد که باید 12000 نفر از کارمندان خود را اخراج کند تا بتواند به تجارت خود شکلی دوباره ببخشد و در دنیای جدید باقی بماند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Intel به خرید یک نیروگاه پردازش AI پرداخته است