کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۴ آبان

بر طبق اظهارات فردی آشنا با موضوع، Broadcom Ltd. در حال فکر کردن به مزایده‌ای با بیش از 100 میلیارد دلار برای Qualcomm Inc. است، معامله‌ای که احتمالا بزرگترین خرید یک سازنده‌ی تراشه تاکنون خواهد بود. این فرد که به علت خصوصی بودن اطلاعات نخواست نامش فاش شود، گفت: Broadcom برای انجام این معامله در حال گفتگو با مشاوران است. این پیشنهاد که تقریبا 70 دلار در هر سهم شامل پول نقد و سهام خواهد بود، احتمالا در روزهای آینده منعقد خواهد شد. هر چند تصمیم نهایی در این مورد هنوز گرفته نشده است.
پس از انتشار خبر این تصاحب توسط Bloomberg News، سهام Qualcomm افزایش 19 درصدی داشت. در ساعات واپسین فعالیت تالار بورس نیویورک، قراردادهای Qualcomm با 13 درصد افزایش منعقد شدند که ارزش شرکت را به 91 میلیارد دلار رساند. متعاقب آن Broadcom نیز شاهد رشد 5/5 درصدی سهام خود بود که ارزش بازار آن را 112 میلیارد دلار رساند.
Hock Tan، مدیر اجرایی Broadcom که خریداری حریص است، تاکنون نقش کلیدی در تثبیت و تقویت صنعت 300 میلیارد دلاری نیمه هادی در طی سه سال گذشته داشته است. Broadcom در سال 2016 زمانی که Avago Technologies Ltd. با قیمت 37 میلیارد دلار کمپانی مستقل Broadcom Corp را تصاحب کرد، شکل گرفت. Tan  قبلا گفته بود مایل به معاملات بیشتری است، استراتژی که می‌تواند توسط مخالفت قانون گذاران ایالات متحده‌ی آمریکا محدود شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه