گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۸ ارديبهشت

کمپانی Burger King، یکی از  رستوران‌های زنجیره‌ای با استفاده از حقه ی بازاریابی تبلیغاتی توانست توجه بیشتر مخاطبانش را به نوع خاصی از همبرگر خود با نام Whopper، جلب نماید. این حقه نه تنها به نفع برگر کینگ بود اما از طرفی نقص دستیار صوتی گوگل را بر ملا کرد.
این تبلیغ می خواهد شهرت محصولات این رستوران را به رخ رقیبان بکشد، هنگامی که بازیگر تبلیغ با صدای بلند می گوید: «ОК, Google» و در ادامه می پرسد: Whopper چیست؟، Google Home عبارت را بلافاصله ضبط و توضیحاتی را در مورد این محصول ارائه می کند اما این پایان کار نبود زیرا در خانه های آمریکایی که دستگاه های مجهز به دستیار صوتی گوگل وجود داشت به صورت همزمان با شنیدن این سوال، توضیحات ساندویج این رستوران معروف اجرا شد.
به گفته ی کارشناسان تمامی دستیار های صوتی مانند Google Home, Apple Siri و Amazon در Echo تا حدی دچار ضعف هستند و امکان ضبط تصادفی در آن ها وجود دارد. بر اساس محاسبات موسسه ی تحقیقاتی Consumer Intelligence Research Partners, در سه ماهه ی چهارم سال 2016، آمازون تعداد سه میلیون دستگاه Echo در آمریکا فروخته است و تعداد کل این دستگاه ها به 8 میلیون رسیده است. البته آمازون در مورد فروش خود اطلاعاتی را افشا نمی کند.
کارشناسان معتقدند، عمر استفاده از دستیار های صوتی کوتاه خواهد بود زیرا اولین موضوع تحریک برندها برای تبلیغ محصولات خود و ایجاد مزاحمت برای مردم خواهد بود و مورد دوم نیز حمله هکر ها با استفاده از این ترفند برای افشای اطلاعات شخصی افراد صورت می گیرد. در نتیجه کارشناسان توصیه می کنند از آنجا که دستیاران صوتی دچار دامنه ی شناسایی محدود هستند، بهتر است دستگاه هایی مانند دوربین های وب، روتر و پرینتر را به آن متصل نکنید. البته در حال حاضر آمازون به دنبال پیکربندی های امنیتی در محصول خود می باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه