تکنولوژی
زهیر معصومیان۱۵:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

درحالی‌که دوربین‌های 50 مگاپیکسلی، رزولوشنی بیشتر از نیاز مردم را ارائه می‌دهند، کنان به این فکر می‌کند که شاید شما مشتاق باشید تا کیفیت بیشتری را تجربه کنید، از آنجا که در این اواخر از یک سنسور 250 مگاپیکسلی پرده‌برداری کرده‌است، شاید این کیفیت 200مگاپیکسل کافی باشد. گفته می‌شود که سنسور جدید APS-H در اندازه‌ی خودش بیشترین کیفیت رزولوشون سنسور CMOS جهان را خواهدداشت.
اوایل امسال، کنان نشان داد که در مورد بالابردن کیفیت رزولوشون جدی عمل می‌کند و این موضوع زمانی که 5DS و 5DS R را همراه با سنسورهای 50مگاپیکسلی معرفی می‌کرد، محرز بود. با آمدن سنسورهای جدید به کارگرفته‌شده، با ارائه‌ی رزولوشون 250 مگاپیکسلی (12600 * 19580 پیکسل)، دوربین‌های ذکرشده نیز سطح پایینی از رزولوشن را خواهندداشت و لازم به ذکر است که این کیفیت عالی در سنسوری با ابعاد کوچکتر در سایز 20.2 * 29.2 میلی‌متر (سایز APS-H) قرارگرفته‌است.


حجم افزایش‌یافته‌ی سیگنال سنسورها با تعداد بیشتری از پیکسل‌ها می‌تواند همانند قبل، مشکلاتی از جمله تاخیرات سیگنال و اختلاف‌زمانی‌های جزئی را موجب شود اما این سنسور جدید، سرعت فوق‌العاده بالای 1.25 میلیارد پیکسل در هر ثانیه در بازخوانی سیگنال دارد. کنان گفته است که این مزیت به دلیل بهبود و پیشرفت در کوچک‌سازی مدار و افزایش فناوری پردازش سیگنال صورت صورت گرفته‌است.
با نمونه‌ی اولیه‌ی نصب‌شده روی یک دوربین، گزارش شده که این کیفیت رزولوشن سنسور توانسته نوشته‌های روی یک هواپیمای در حال پرواز در ارتفاع 18کیلومتری را در یک محوطه‌ی تیراندازی تشخیص دهد که شگفت‌انگیز است. این سنسور همچنین می‌تواند در ضبط ویدئوهای کوتاه در رزولوشون 125 برابر فول HD (1080 * 1920 پیکسل) و 30 برابر k4 (2160*3840 پیکسل) استفاده شود آن هم تنها با 5فریم در ثانیه. این کیفیت به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر ویدئوهای با کیفیت فول HD و K4 را بزرگ‌نمایی کرده یا قسمتی از آن را ببرند.
با اینکه انتظار نداریم به این زودی‌ها این دوربین 250مگاپیکسلی DSLR، درون فروشگاه‌ها موجود باشد، کنان اعلام کرده‌است که در نظر دارد تا کاربرد این فناوری را در ابزار پیشگیری از جرایم، نظارت تخصصی، ابزار اندازه‌گیری با دقت بالا و دیگر تجهیزات صنعتی شاهد باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Google مشکل روشنایی بیش از حد لنز دوربین Pixel را تأیید کرد