کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۳ اسفند

سال گذشته بود که Cisco شرکت Jasper Technologies را به قیمت ۱.۴ میلیارد دلار خریداری نمود و توسط آن اقدام به ساخت کسب‌وکار رایانش ابری IoT خود نمود. در این هفته Cisco قصد دارد برنامه‌های گسترش این پلتفرم را اعلام کند.
هنگامی که استارتاپی چون Jasper توسط شرکت بزرگی چون Cisco خریداری می‌شود، صورت کلی مساله اینگونه ترسیم می‌گردد: شرکت بزرگ‌تر امکان دسترسی به منابعی را که پیش‌تر برای شرکت کوچک‌تر مقدور نبوده است، فراهم می‌آورد.
Jasper نیز پس از خریداری توسط Cisco شاهد رشدی فزاینده از سال گذشته بوده است. طبق آمارهایی که Cisco ارائه داده است، از زمان انعقاد رسمی قرارداد از ماه مارس سال میلادی گذشته، میزان مشتریان تجاری Jasper با رشدی ۱۵۷ درصدی، از ۳۵۰۰ به ۹۰۰۰ مشتری افزایش یافته است. از سوی دیگر میزان دستگاه‌های تحت مدیریت این شرکت نیز از ۱۷ میلیون به ۴۰ میلیون رسیده است تا شاهد رشدی ۱۳۵ درصدی در این حوزه باشد.
قسمت بسیاری از این رشد مربوط به واحد IoT این شرکت بوده است. در همین راستا، شرکت Jasper به منظور گسترش فعالیت‌های اینترنت اشیاء خود قصد دارد برای نمونه امکان پشتیبانی از پروتکل‌های شبکه‌ای با مصرف انرژی پایین با نام NB-IoT را فراهم آورد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه