امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

پس از ماه‌ها معرفی سرویس متمرکز بر حریم خصوصی DNS، حالا Cloudflare سرویس ۱.۱.۱.۱ را برای کاربران موبایل می‌آورد.
در حال حاضر فرض بر این است که هیچ چیزی نمی‌تواند افراد را از استفاده‌ی ۱.۱.۱.۱ بر روی موبایل و تبلت‌هایشان باز دارد. اما این اپ هم‌اکنون برای iPhoneها، iPadها، و دستگاه‌های اندرویدی در دسترس هستند. هدف آن است که استفاده از سرویس رایگان DNS مصرف‌کننده برای افراد آسان‌تر شود.
این برنامه تنها دارای یک دکمه برای خاموش و روشن کردن است.
Cloudflare سرویس ۱.۱.۱.۱ را در روز اول آوریل (روز موسوم به شوخی) راه‌اندازی کرد، اما حریم خصوصی برای این غول شبکه‌سازی مستقر در سانفرانسیسکو شوخی نیست. با استفاده از این سرویس، کاربر به Cloudflare اجازه‌ی مدیریت تمامی اطلاعات DNSاش را می‌دهد، مانند زمانیکه برنامه‌ای بر روی موبایل تلاش می‌کند به اینترنت وصل شود. با متمرکز کردن داده‌های DNS از طریق ۱.۱.۱.۱، ارائه‌دهنده‌ی اینترنت برای فهمیدن اینکه کاربر از چه سایتی استفاده می‌کند به مشکل بر می‌خورد، همچنین برای کاربر این اطمینان را حاصل می‌کند که می‌تواند به سایت مورد نظر خود برود بدون اینکه نگران سانسور شدن ارتباط یا از دست دادن (ربوده شدن) اطلاعاتش باشد.
مطمئنا این راه حلی کامل برای داشتن یک حریم خصوصی عالی نیست، اما داشتن آن از هیچ بهتر است. این برنامه از طریق App Store و Google Play قابل دانلود است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه