نرم افزار
نيلوفر كل واخي۱۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۰ تير

چه مقدار از محتوای موردنظر خود را در زمان گشتن در فیسبوک و یا جستجو در گوگل پیدا می کنید؟ به منظور شمارش تعداد کمی از شرکت هایی که به کنترل قسمت هایی از اینترنت می پردازند که درمعرض دید کاربران قرار میگیرد، Mozilla به ارائه ی یک راه حل پرداخته است: Context Graph . از طریق مطالعه  فعالیت های مرورگر در یک مقیاس به خصوص، آن ها می خواهند تا به ایجاد یک سیستم پیشنهاد دهنده بپردازند که هدف آن ارائه ی نتایج جستجوی شخصی بر اساس راه حل های پیدا شده ی قبلی برای مشکلات مشابه می باشد. تا زمانی که آن ها به عرضه کردن جزئیات بیشتری از امید آرمانی برای آن چه که قرار است انجام دهند، بپردازند، به نظر می رسد که این ویژگی شباهت زیادی به نسخه ی اول شخص StumbleUpon دارد.
کلمه ی کلیدی که برای آینده ی سیستم مورد استفاده قرار می گیرد Context می باشد: یک جستجوی فایرفاکس که از آن استفاده می کند ، اطلاعات مربوط به مرورگرهای قبلی و موقعیت شما را به صورت یک بسته بندی شکل می دهد تا به پیشنهاد نتایجی بپردازد که برای شما در گذشته قابل استفاده بوده است. ( و یا کاربرانی مانند شما). از آن جایی که هضم تمام این داده های شخصی میتواند برای حریم خصوصی افراد نگران کننده به نظر برسد، Mozilla در حال آزمایش داده های جمع آوری شده به وسیله ی گروهی از کاربران داوطلب است تا به تعریف پیشنهادات موردنظر بپردازد و از قوانین سازمان نیز تخطی نکند. نباید مبادله ای بین کنترل کاربری و شخصی سازی وجود داشته باشد، این همان مطلبی است که معاون رئیس محصولات فایرفاکس، نیک نگویان نیز در یک پست به آن اشاره کرد.
یکی از ویژگی های Context Graph ، یعنی Activity Stream ، در حقیقت در ماه می و در قسمت آزمایشی add-on دوباره اضافه شد. با استفاده از لود شدن هر تب جدید به همراه هضم اطلاعات از وب سایت های برتر، به زودی پیشنهاد محتواهای شخصی سازی شده و جدید را نیز شامل می شود. نگویان نیز به این مطلب اشاره کرده است. این یک حرکت کوچک به سمت ویژگی Discover Mozilla است که در کنار این سیستم قول آن داده شده است و تنها ویژگی است که ما در مورد آن خبر داریم. تنها کافی است کمی صبر کنیم تا چیزی بیشتر از یک برنامه ی فرار از مرورگر فیسبوک و جستجوی گوگل را به ما ارائه کنند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ساخت برنامه ای برای تعیین توانایی زبان در فعالیت مغزی