گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ اسفند

هفته‌ی جاری، NBC گزارش کرد محققان تشخیص چهره در شرکت‌هایی چون IBM اغلب عکس‌های الگوریتم‌هایشان را از طریق مجموعه‌های عمومی در دسترس، مجموعه‌هایی که تنها با استفاده از مجوزهای CC محافظت می‌شوند، بدون اجازه‌ی افرادی که عکس‌ها را گرفته‌اند، استفاده می‌کنند. چنین اقداماتی این سوال را مطرح می‌کند که آموزش‌هایی به این شکل می‌توانند استفاده‌ای معتبر تحت مجوزهای Creative Commons باشند یا خیر.
به نظر می‌رسد پاسخ مثبت است – اما CC معتقد است احتمالا قوانین حق تکثیر امروزه، صرف نظر از اینکه عکاس از مجوز Creative Commons استفاده کند یا به سادگی تمامی حقوقش را در عکس محفوظ کند، برای حفاظت چهره‌ی فرد از اسکن شدن کافی نباشند.
طبق گزارش NBC که اوایل هفته‌ی جاری منتشر شد، IBM نزدیک به یک میلیون عکس از Flickr به قصد آموزش برنامه‌های تشخیص چهره‌اش استفاده کرده است. تعداد زیادی از عکاسان Flickr به NBC گفتند که آن‌ها و افرادی که عکس‌شان گرفته شده از اینکه عکس‌هابشان برای تغذیه‌ی الگوریتم‌های تشخیص چهره استفاده شده‌اند، آگاه نبوده‌اند.
IBM در بیانیه‌ای به The Verge گفته: "در حفظ حریم خصوصی افراد بسیار جدی است و برای پیروی از اصول حفظ این حریم مراقبت‌های زیادی را انجام می‌دهد."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه