کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۰ مهر

Cyanogen، استارتاپی که حامی نسخه‌ی تغییریافته‌‌ای از سیستم‌عامل Android خود است، مدیرعامل جدیدی یافت. در پی انتشار گزارشی مبالغه‌آمیز در مورد تعداد کاربران فعال و مشکلات توسعه‌ی سیستم‌عامل Cyanogen، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، Kirt McMaster به بخش مدیر اجرایی منتقل خواهد شد. در حالی که Lior Tal، مدیراجرایی پیشین به عنوان مدیرعامل جدید منصوب خواهد شد.
در ادامه‌ی این تغییرات، Steve Kodnik، هم‌بنیان‌گذار و مدیر فنی این شرکت به عنوان مدیر دانش مشغول به فعالیت خواهد بود. Kodnik نتیجه‌ی کارهای خود را بایستی به Stephen Lawler، رئیس بخش مهندسی Cyanogen گزارش دهد.
استارتاپ Cyanogen از پروژه‌ی متن‌باز مشهور CyanogenMod برخواسته است. پروژه‌ای که به دارندگان گوشی‌های هوشمند امکان نصب نسخه‌ای شخصی‌سازی‌شده‌ای از سیستم‌عامل Android را بر روی دستگاه‌هاشان می‌دهد.
از مزیت‌های سیستم‌عامل Cyanogen می‌توان به دارا  بودن بهبودهایی جهت عملکرد بهتر باتری، شخصی‌سازی‌های بیشتر و همچنین پلتفرم توسعه‌پذیر آن اشاره کرد.
اما گویا همه‌چیز برای این شرکت خوب پیش نرفته است. طبق گزارش منتشر شده در ماه آگوست، این شرکت در اعلام میزان کاربران فعالش مبالغه کرده است. در آن گزارش، از عبارت «ده‌ها میلیون» کابر فعال برای این سیستم‌عامل به کار رفته است، در حالی که چنین چیزی طبق آمارها صحت نداشته است. رقم درست چیزی در حدود ۲ تا ۳ میلیون کاربر فعال هفته‌ای بوده است که هم شامل CyanogenMod و هم نسخه‌ی تجاری آن، Cyanogen OS می‌گردد.
این شرکت همچنین ۲۰ درصد از کارکنان خود را در ابتدای تابستان جاری اخراج کرد و طبق نامه‌ی McMaster به کارمندان این شرکت، دلیل این کار عدم رشد سریع تعداد کاربران با وجود عرضه‌ی میلیون‌ها دستگاه با سیستم‌عامل این شرکت بوده است.

برچسب هاCyanogen
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تعداد کاربران Cyanogen از مجموع کاربران ویندوز فون و بلک بری هم بیشتر است