تکنولوژی
الناز فرجی۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ بهمن

مدل فورد T اولین ماشینی نبود که به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت ؛ اما یکی از اولین مدل هایی بود که به صورت انبوه تولید شد . یعنی قیمتش میتوانست نسبتا پایین باشد و به مردم امکان خرید را داد ، مردمی که در غیر این صورت نمیتوانستند از پس هزینه ی آن بر بیایند . خب حالا DEDAVE میتواند برای  وسیله های نقلیه ی زیر آبی خودکار (AUV ) همان چیزی باشد که T برای ماشین ها بود . این وسیله که توسط موسسه ی FRAUNHOFER آلمانی برای سیستم تکنولوژی و جستجوی تصویری ساخته شده است و ادعا میشود که اولین وسیله ی نقلیه ی زیر آبی خودکار دنیاست که طراحی شده تا از آغاز به صورت زنجیره ای تولید شود . " بر اساس گفته ها fraunhofer بیشتر AUV های موجود ، خیلی گران هستند چون سفارشی ساخته میشوند ، به علاوه خیلی بزرگ و سنگین و تکنیکی و پیچیده اند . اما ، گفته میشود DEDAVE ( غواصی عمیق AUV برای جستجو )  این مشکلات را حل میکند .
در حالیکه هنوز هیچ قیمتی در نظر گرفته نشده ،  این وسیله ی نقلیه ظاهرا با قیمتی پایین تر نسبت به AUV های دیگر خواهد آمد ، آنهم به لطف فرایند خط تولید صنعتی الهام گرفته از اتومبیلش . با وزن حداقل 700 کیلوگرم ، خیلی هم سبک است و بنابراین زمانی که از دکل کشتی پرتاب میشود کنترلش آسان تر است - به عنوان نمونه ای دیگر از وزن AUV، Marlin Mk3 لاکخید مارتین را با وزن 954 کیلوگرم مثال میزنیم . به علاوه ،بر خلاف بیشتر رقبایش ، dedave حاوی پشته ای از سیم ها و کابل ها نیست که از داخل همه ی اجزایش رد شده باشند . به جایش ، با یکبار دیگر تقلید از صنعت اتومبیل ؛ این وسیله را مجهز به یک شبکه ی کنترل کننده کرده اند ( CAN bus) تا تعداد سیم های لازم را کاهش دهند . نه تنها سرویس دادن سبک تر و آسان تر شده است بلکه ؛ احتمال خطاهایی مانند مدار های کوتاه یا قطع اتصال را کم میکند .


نیرو توسط 8 باتری فراهم شده است که میتواند به سرعت کنده شود و برای شارژ کردن جایگزین شود . یک شارژ کامل امکان 20 ساعت سفر اتوماتیک ، غواصی  به حداکثر عمق 6000 متر را میدهد . مخزن کشتی 1 متری امکان نصب چند سنسور را میدهد و بستگی به کاربر خاصش دارد . به عنوان یک مزیتی اضافه ؛ 4 تا از AUV های 3.5 m میتوانند در یک کانتینر کشتی جا شوند . یعنی صنعت یا کاربران دانشمند میتوانند چند dedave را در یک سفر حمل کنند و امکان این را دارند تا چند منطقه از اقیانوس را با یکبار جستجو مورد تحقیق و مطالعه قرار دهند . فعلا برنامه آزمایش اعماق دریا در ساحل قناری در اسپانیا است ، قبل از اینکه تولید توسط شرکت fraunhofer شروع شود .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Yahoo به طور پنهانی اجازه‌ی دسترسی ایمیل‌های سرویس‌اش را به نیروهای امنیتی آمریکایی داده است