کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۶ مهر

صندوق سرمایه‌گذاری فرانسوی Daphni خبر از سرمایه‌گذاری اولیه‌‌ای به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار داده است و می‌خواهد آغازگر مسیر جدیدی در اروپا باشد.
بر روی کاغذ، Daphni همانند بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری دیگر می‌ماند. گروه محدودی از شرکا که با مقداری سرمایه دور هم جمع شده‌اند و قصد سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های نوین دنیای تکنولوژی را دارند.
اما Daphni می‌خواهد با استارتاپ‌ها قدری متفاوت‌تر عمل کند. برای هر سرمایه‌گذاری، شرکای Daphni هم می‌توانند بر روی استارتاپ مورد نظر سرمایه‌گذاری کنند. اما نکته‌ی مهم آن است که طبیعتا شرکای تجاری محدود Daphni نیازی به پرداخت هزینه‌ی مدیریت برای سرمایه‌گذاری‌های خود ندارند.
حال بیایید مزایا و بدی‌های این استراتژی را بررسی کنیم. برای شرکای محدود که مزایای آن آشکار است. اگر از این فرصت استفاده‌ی صحیح صورت بگیرد،‌ این روش تخفیف مؤثر و بسیار خوبی در مدیریت هزینه‌ به حساب می‌آید. راه بسیار خوبی نیز برای دسترسی به بخش آموزشی آن نیز فراهم می‌آورد.
اما نکات منفی آن این است که نظرات زیادی را نمی‌توان در جهت حرکت مسیر استارتاپ‌ها اعمال کرد. چرا که Daphni صندلی محدودی برای هیئت مدیره‌ی خود در نظر گرفته است.
برای استارتاپ‌ها هم شرایط به این گونه است که با سرعت بیشتری به منبع سرمایه‌گذاری دسترسی خواهند داشت. اما روی دیگر سکه برای آن‌ها این است که باید مراقب داده‌های به اشتراک گذاشته شده‌ی خود با شرکا باشند.

برچسب هاEuropeDaphniVC
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جریمه‌ی اتحادیه‌ی اروپا برای Android