کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن

به گزارش رویترز شرکت سازنده‌ی کامپیوتر Dell روز جمعه اعلام کرد که دو راه در پیش دارد، عرضه‌ی عمومی سهام یا ترکیب با سازنده‌ی نرم‌افزارهای سازمانی VMware Inc. که شرکت تابعه‌ی خود Dell است.
Dell بزرگ‌ترین شرکت فناوری خصوصی جهان که این اواخر تحت فشار برای بهبود سود دهی خود پس از خرید قرضی تامین‌کننده‌ی فضای ذخیره‌سازی EMC Crop با مبلغ ۶۷ میلیارد دلار است، در اواخر سال 2016 برای رسیدن به اهداف مالی‌اش دچار مشکل شد و بر اثر تشدید رقابت در قیمت‌ها صدمه دید.
این ادغام منجر به دسترسی به ۱۱.۶ میلیارد پول نقد VMware می‌شود، و به Dell برای کم کردن بدهی ۵۲.۵ میلیاردی‌اش کمک می‌کند. از طرفی این ادغام Dell را به عنوان شرکتی عمومی ثبت می‌کند و مسیری را برای شرکت سهامی خصوصی Silver Lake باز می‌کند تا در صورت انتخاب این ادغام از جانب Dell، شرکت Silver Lake سهامش را ۱۸ درصد کاهش دهد. در سال ۲۰۱۳، شرکت Silver Lake با خرید قرضی ۲۴.۹ میلیارد دلاری به پشتوانه‌ی بانکی Dell کمک کرد.
و از آنجایی که شرط عدم واگذاری سهام به غیر مانع از خریداری سهام VMware توسط Dell شده است و تا ماه سپتامبر هیچ مالکیتی بر آن ندارد، هرگونه توافق ادغامی قبل از این زمان می‌تواند به عنوان تصاحب Dell توسط VMware قلمداد شود: این حالت ادغام معکوس خوانده می‌شود.
ترکیب Dell و VMware می‌تواند تحت یک مدیریت باشد و به آن‌ها برای استراتژی هماهنگ‌سازی کمک کند. محصولات سخت‌افزاری Dell و نرم‌افزاری VMware به طور بالقوه می‌توانند در یک مجموعه‌ی تولیدی به بازار عرضه شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه