کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ آذر

منابعی آشنا با موضوع به رویترز گفتند Didi Chuxing، غول چینی خدمات به اشتراک‌‌گذاری خودرو قصد دارد تا در سال آینده کار خود را در مکزیک توسعه دهد و هدف آن هم تشدید رقابت جهانی با Uber است. Didi قبلا درباره‌ی این جاه طلبی‌های جهانی‌اش صحبت کرده بود اما به طور رسمی درباره‌ی اینکه کجا و چه موقع برنامه‌هایش را عملی می‌کند، چیزی اعلام نکرده بود. این شرکت چینی پس از Uber، دومین شرکت خصوصی با ارزش در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در جهان است. Didi تا کنون هیچ خودرویی خارج از چین نداشته و مکزیک اولین عملکرد جهانی آن خواهد بود.
منابع مطلع اضافه کردند این نام شناخته شده در چین که در دنیای غرب بسیار غریب است، برنامه‌ای برای گوشی‌های هوشمند در مکزیک راه‌اندازی خواهد کرد و رانندگان محلی را برای پلتفرم خود استخدام می‌کند. به گفته‌ی یک مقام مکزیکی که حاضر به ارائه‌ی جزئیات بیشتر در مورد مکالمات صورت گرفته نشد، Didi حدود یک ماه پیش با ProMexico، یک موسسه‌ی تجاری و سرمایه‌گذاری دولتی ملاقات داشته تا در مورد فرصت‌های موجود این کشور بحث کند. این شرکت هیچ نکته‌ی پنهانی در مورد تمایلش برای توسعه‌ در خارج از چین ندارد، به خصوص با توجه به تعداد روز افزون مشتریان چینی که به خارج از این کشور سفر می‌کنند.
در ماه آوریل، Didi مبلغ 5/5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری با هدف گسترش جهانی داشت. این شرکت تاکنون سرمایه‌گذاری‌های زیادی در شرکت‌های رقیب Uber در سراسر جهان داشته است، از جمله Lyft، 99، Orab، Grab و Taxify and Careem. همچنین Didi سال گذشته، تجارت چینی Uber را پس از اینکه این شرکت 2 میلیارد دلاردر یک تلاش رقابتی از دست داد، از آن خود کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه