تکنولوژی
الناز فرجی۳:۴۲ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ دي

آیا در مورد اینکه در بشقاب شما چقدر کربوهیدرات و کالری وجود دارد کنجکاو هستید؟ گجت جدیدی ساخته شده است که با اسکن کردن ساختار شیمیایی غذا، ارزش غذایی آن را برای شما آشکار می کند.
شرکت استارت‌آپی فرانسوی DietSensor  در نمایشگاه CES 2016 گجتی جیبی با قابلیت اتصال بلوتوث را به همراه سنسور مولکولی به نام SCiO را معرفی کرد. این گجت با استفاده از یک طیف‌نما که از امواج نزدیک به مادون قرمز استفاده می‌کند، کار می‌کند. SCiO می‌تواند مواد موجود در غذای شما را بر اساس اینکه چطور به نور واکنش نشان می‌دهند را اندازه گیری کند.
این وسیله ممکن است ابزاری رویایی برای افرادی باشد که باید رژیم غذایی خاصی را دنبال کنند. هدف این گجت کمک به بیماران دیابتی و قلبی است، که بتوانند بر روی مصرف مواد غذایی خود کنترل داشته باشند.


در یک نسخه نمایشی که برای سایت Mashable انجام شد این گجت بر روی یک تکه پنیر نگه داشته و سپس بر روی اپلیکیشن دستگاه میزان کربو‌هیدرات و چربی موجود در آن نمایش داده‌شد. سپس این اطلاعات به یک پروفایل، مخصوص شخص اضافه شد. باید توجه داشته باشید که نسخه نمایشی فقط برای مواد غذایی خاصی می باشد که شرکت از آنها نام برده است. زمانی که محصول نهایی معرفی شود به طور مفصل در مورد آن بحث خواهیم کرد.
رمی و آسترید بوناسه که از بنیان گذاران این محصول هستند ایده این دستگاه وقتی به ذهنشان خطور کرد که دختر 9 ساله‌ آنها به بیماری دیابت مبتلا شد و نیاز بود که میزان کربو‌هیدرات موجود در وعده‌های غذاییش و انسولینش اندازه‌گیری شود.
در نهایت، این زن و شوهر شروع به توسعه برنامه تغذیه ای خود به کمک یک شرکت اسرائیلی شدند. با استفاده از مفهوم طیف سنجی، می توان مشخص کرد که چگونه مولکول های مواد غذایی در ارتعاش غذایی، به شیوه ای منحصر به فرد با نور تعامل برقرار می کنند. SCiO ادعا می کند که قادر است ترکیب شیمیایی مواد تشکیل دهنده غذا را شناسایی کند . برای این کار نیازی نیست که این وسیله با غذا ارتباط مستقیم داشته باشد. فقط کافی است سنسور را به سمت غذای مورد نظر بگیرید و آن را اسکن کنید.
در حال حاضر این دستگاه فقط می‌تواند غذاهای با ترکیب یکنواخت همچون نون بیسکوییت و پنیر را پردازش کند. اپلیکیشن این دستگاه به شما این اجازه را می‌دهد که مابقی غذاها را به صورت دستی وارد کنید.


این دستگاه بر روی مواد غذایی خانگی نیز کار می کند. بنابراین اگر می خواهید تکه ای از کیک تولد دوستتان را بخورید، می توانید قبل از آن به اسکن آن برای فهمیدن ارزش غدایی اش بپردازید.
قیمت این دستگاه معادل 249 دلار است و برای اپلیکیشن آن در هر ماه باید 10 دلار پرداخت شود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روزنامه تایمز 50 گجت برتر دنیا را معرفی کرد