تکنولوژی
نرگس درمیانی۱۳:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ خرداد

زندگی کردن در یک محفظه کوچک با انرژی خورشیدی و باد که به هر نقطه سیاره قابل حمل است، بیشتر شبیه به فیلم های علمی-تخیلی است تا واقعیت. اما یک کمپانی اروپایی مدعی شده است که آن را به واقعیت تبدیل کرده است.
براساس اظهارات کمپانی اسلواکیایی، Nice Architects، Ecocapsule با هدف فراهم کردن امکانات رفاهی زندگی خانوادگی، طراحی شده است. آن ها همچنین ذکر کردند که هر محفظه کاملا صلاحیت این خدمات را دارد زیرا داری باطری بادی و خورشیدی با توان بالاو سیستم تصفیه کننده آب است. از طرفی دیگر اندازه ی کوچک آن منجر شده تا به آسانی قابل حمل باشد.


کمپانی در وب سایت خود عنوان نموده که رد شدن از شرایط شبکه زندگی، قابلیت حمل آسان به سراسر دنیا و انعطاف-پذیریش، آن را برای کاربردهای متنوعی مناسب کرده است. از یک ایستگاه تحقیقاتی مستقل گرفته تا اورژانس سیار یا اقامتگاه فعالان کارهای انسان دوستانه.
Ecocapsule در یک زمین 120 فوت مربعی با محیط تطبیق داده می-شود. کمپانی بیان کرد که هر محفظه به راحتی برای زندگی 2 بزرگسال مناسب است. هر کدام از آن ها دارای یک تخت، آشپزخانه، حمام و یک فضای کوچک کاری با میز و صندلی است. همچنین دارای آب روان، آب گرم و توالت است.
محفظه به یک توربین بادی و سلول های خورشیدی مجهز شده که سوخت یک باطری 744/9وات بر ساعتی را تامین می کنند. همچنین دارای ابزار جمع کننده ی آب باران و رطوبت جو است و نیز ابزارهایی برای بازیافت آن ها. با وجود انرژی خورشید و باد و سیستم های ذخیره کننده آب، Nice Architects بر این باور است که Ecocapsule می تواند زندگی شما را به مدت یک سال در موقعیت های خارج از شبکه زندگی های عادی، تامین کند.
کمپانی قیمتی را بیان نکرده است اما اظهار کرده که در نیمه اول سال 2016، از طریق اولین واحدهای ترابری، سفارش های اولیه خود را تحویل می دهد. قیمت نهایی تا حدودی به مکانی که قرار است برده شود، بستگی دارد. برای مثال حمل آن به ملبورن در استرالیا تقریباً 632/1 دلار تخمین زده شده است، درحالیکه به نیویورک 394/2 دلار.
کمپانی قصد دارد تا این محصول خود را در معرض دید عموم به نمایش بگذارد. این هفته در طول فستیوال Pioneers در Vienna استرالیا و سال بعد در ساختمان ملی اسلواکی.


دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اعضای مصنوعی مرد آهنی و Airbnb عجیب و ترسناک