تکنولوژی
الناز فرجی۲:۱ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۱ ارديبهشت

هر کسی که در طوفان برف آمریکا قرار دارد میداند که پاک کردن برف کار سختی است مخصوصا اگر بازهم ببارد . ولی ممکن است کریس توان از دانشگاه نبراسکا لینکلن بتواند راه حل مناسب برای پارو کردن برف پیدا کند .بتنی که او ساخته میتواند برف هایی که مینشیند را آب کند . این بتن مخصوص، تراشه های آهن و ذره های کربن را در خود دارد که حدود 20 درصد این ترکیب را تشکیل میدهند . این کافی است تا بتوان جنس ها را برای هدایت برق جامد کرد ، که گرما بیرون میدهد و برف و یخ نشسته را آب میکند . با این وجود لمس کردنش امن است . توان ؛ پروفسور مهندسی ساختمان و تیم تحقیقش در حال کار کردن با مقامات هوایی فدرال آمریکا (FAA) هستند تا بتن را آزمایش کنند . بر اساس گفته های توان ، FAA مشتاق است تا از این تکنولوژی در فرودگاه ها استفاده کند .
توان میگوید " برایم عجیب است اما آنها نمیخواهند در باندهای پرواز یا راهرو ها از آن استفاده کنند . چیزی که میخواهند جاده آسفالت اطراف دروازه های تمیز شده است ، چون چرخ دستی های زیادی برای خالی کردن بار دارند - سرویس چمدان ، سرویس غذا ، زباله و سوخت - و هر چیز دیگری که نیاز دارند تا به این مناطق برسند . آنها گفتند که اگر به چنین چیزی دست یابند ؛ تاخیر های کمتری در هوای بد خواهند داشت . "فرود گاه ها اولین جایی نخواهند بود که از بتن توان استفاده میکنند . شکلی از این جنس در پلی در سال 2002 استفاده شده بود و از آن زمان تا کنون سطح ضد یخی داشته است . در حالیکه او میگوید استفاده از این بتن برای همه ی جاده ها سود مالی ندارد ، توان میگوید که خوب است که چنین مکان هایی را هدف بگیرند ، و بخش های مرتبط این ساختمان ها ، راه های خروجی و پیاده رو ها .
در استفاده ای مشابه از این تکنولوژی ، توان نشان داد که این بتن با آهن مغناطیبی معدنی اش میتواند برای جلوگیری از امواج الکترومغناطیس عمل کند . چنین موادی میتوانند برای حمله ی گوشی یا جاسوسی استفاده شوند . این بتن راهنما توسط FAA مارس امسال آزمایش میشود .

برچسب هاclear snow
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Need for Speed Reboot سال آینده با کلی هیجان و امکانات جدید منتشر می شود