گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۱ تير

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) سرانجام به طور رسمی اعلام کرد غول های تکنولوژی چین یعنی هواوی و ZTE تهدیدی برای امنیت ملی این کشور محصوب می شوند و در نتیجه آن تمام شرکت های مخابراتی آمریکایی از استفاده از منابع فدرال برای خرید و نصب تجهیرات این دو شرکت منع می‌شوند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، آجیت پای، رئیس FCC در این باره گفت: وزن شواهد از این تصمیم پشتیبانی کرده است. آژانس های فدرال و قانون گذاران مدت زیادی است که در این باره ادعاهایی را مطرح کرده بودند زیرا غول های فناوری تابع قانون چین هستند و متعهد به همکاری با سرویس های اطلاعاتی این کشور هستند. این درحالیست که هواوی و ZTE بارها این ادعاها را رد کرده اند.
اکثریت جمهوری خواه FCC در اطلاعیه ای جداگانه نیز اعلام کرده است: ما نمی توانیم و اجازه نخواهیم داد حزب کمونیست چین از آسیب پذیری های شبکه بهره برداری کند و زیرساخت های مهم ارتباطی ما را به خطر بیاندازد.
در ماه نوامبر سال گذشته، FCC اعلام کرد شرکت هایی که تهدیدی برای امنیت ملی قلمداد می شوند، واجد شرایط دریافت پول از صندوف خدمات جهانی نیستند.
سرمایه 8.5 میلیارد دلاری راه اصلی FCC برای خرید و کمک خرید سرویس ها و تجهیزات برای ارتقای ارتباطات در سراسر کشور است.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه