گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي

روز سه‌شنبه کمیسیون تجارت فدرال،FTC در شکایتی ادعا کرد، Qualcomm  از تاکتیک‌های ضد رقابتی برای حفظ انحصار قطعات نیمه‌هادی استفاده می‌کند.
FTC همچنین اعلام کرد، Qualcomm با سوء استفاده از تسلط خود بر بازار عرضه‌ و شرایط صدور مجوز و رفتار ضد رقابتی در تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، اعمال نفوذ کرده و با نحوه صدور مجوز و همچنین فروش چیپست برای این محصولات مانع رشد سایر شرکت‌ٰها و همچنین رقابت در بازار شده است. اگر تولیدکنندگان شرایط Qualcomm را قبول نکنند، به تکنولوژی سلولی حیاتی دسترسی نخواهند داشت.
گفتنی است، FTC از دادگاه خواسته است به Qualcomm هشدار دهد تا  رفتار ضدرقابتی خود را متوقف و اقداماتی جهت بازگرداندن شرایط رقابتی فراهم سازد. این در حالی است که Qualcomm اذعان کرد، در سال ۲۰۱۴ نیز FTC به دنبال شیوه‌های صدور مجوز آن بوده است.
شایان ذکر است، این اولین مسائل anti-trust به وجود آمده برای این شرکت نیست. به عنوان مثال Qualcomm به پرداخت جریمه‌ای ۸۹۰ میلیون دلاری در کره‌جنوبی به دلیل شیوه‌های انحصاری خود در بازار، در ماه دسامبر محکوم شد و مقامات تایوانی نیز درصدد تحقیقات مخفیانه برآمده‌اند.

برچسب هاQualcommFTC
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Qualcomm چیپ جدید X50 خود را رونمایی کرد