گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

نمایندگان شبکه‌ی اجتماعی Facebook گزارش دادند که وجود یک باگ نرم‌افزاری در شبکه‌ی اجتماعی Facebook سبب شد تا اطلاعات خصوصی کاربران این شبکه به‌ صورت عمومی، نمایش در بیاید. این شرکت در صفحه‌ی رسمی خود اعلام کرد که Facebook به‌ اشتباه رمز اکانت ۱۴ میلیون نفر از کاربران خود را که توسط سیستم تنظیمات حریم خصوصی محافظت می‌شدند را رمزگشایی کرده است.
گفته می‌شود این مشکل در پی تست یکی از ویژگی‌های جدید در رابطه با به اشتراک‌گذاری تصاویر در این شبکه صورت گرفته است. در این اتفاق توسعه‌دهندگان به‌ طور تصادفی اطلاعات تمامی اکانت‌هایی که به‌ تازگی ایجاد شده بودند را به نمایش درآوردند. البته این اتفاق از تاریخ ۱۸ می تا ۲۷ می رخ‌ داده است و اکنون مشکل به‌ صورت کامل برطرف شده است.
با وجود همه‌ی اطمینان‌هایی که از جانب توسعه‌دهندگان به کاربران داده می‌شود و نوآوری‌هایی که Facebook آن‌ها را راه‌های جدید برای محافظت از اطلاعات خصوصی کاربرانش می‌نامد، کاربران هنوز با چالش فقدان امنیت در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو هستند و بی‌اعتمادی آن‌ها روزبه‌روز به شبکه‌های اجتماعی نظیر Facebook بیشتر می‌شود، مخصوصاً با رسوایی اخیری که برای این شرکت آمریکایی رخ داده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه