گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۹ فروردين

در جریان مبارزه علیه پروپاگاندای تبلیغاتی و انتشار اخبار «جعلی»، شرکت آمریکایی Facebook، در نظر دارد تا با ایجاد پرونده‌هایی برای صاحبان حساب‌های پرطرفدار این شبکه‌ی اجتماعی، صفحات آن‌ها را به‌ صورت متمایز و اوریجینال به کاربرانش ارائه دهد.
گویا مدیرعامل این کمپانی تصمیمی جدید برای ایجاد تغییرات جدی در شبکه‌ی اجتماعی خود اتخاذ کرده است. آغاز بررسی کاربران Facebook سبب خواهد شد تا از گسترش اخبار دروغین و انتشار تبلیغات ممنوعه جلوگیری شود. همچنین این ابر کمپانی آمریکایی، به کاربرانی با اکانت‌های جعلی و نام‌های مستعار در این شبکه‌ی اجتماعی اعلام جنگ کرده است. در صورتی‌ که اکانت جعلی سبب انتشار اخبار دروغین در مورد شخص و یا حرفه‌ای شود، با دریافت هشدار از این سرویس، فعالیتشان در Facebook ممنوع خواهد شد.
علاوه بر این حساب کاربری افراد و شخصیت‌های محبوب با مشخصه‌ای متمایز، تائید خواهند شد. همچنین مدیرعامل Facebook، مارک زاکربرگ، در این پروژه از ایده‌ی کنترل تبلیغات سیاسی حمایت کرد. قوانین جدید اجازه خواهد داد که این شرکت به کمک چندین برنامه‌نویس برجسته به یادگیری اطلاعات بیشتر در مورد حامیان مالی چنین تبلیغاتی بپردازند. البته باید گفت، سیاست جدید Facebook برای کاربرانی که می‌خواهند سیستم را فریب دهند، تهدید جدی محسوب نمی‌شود. با این‌ حال، زاکربرگ نمی‌خواهد اتهامات به این شبکه، در طی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در ایالات‌ متحده‌ی آمریکا مجدداً تکرار شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه