نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

همانطور که می‌دانید ویژگی Nearby Friends سرویس Facebook به شما اجازه می‌دهد تا با دوستان خود در Facebook در صورتی که نزدیک به محل سکونت شما باشند تماس پیدا کنید. در صورتی که این امکان را فعال کنید، تمامی دوستان شما در این سرویس قادر به دیدن مکان شما هستند و این امکان وجود دارد که شما متوجه شوید یک دوست در نزدیکی شما قرار دارد یا خیر. هر چند تا زمانی که آن دوست جای دقیق خود را با شما به اشتراک نگذارد، شما هم قادر به دیدن مکان او نیستید. در عین حال میزان فاصله‌ی شما با دوستانتان بر اساس دقیقه نیز محاسبه می‌شود.
حال Facebook ویژگی اشتراک‌گذاری مکان دقیق کاربر را از Nearby Friends حذف کرده است  و در حال حاضر تنها به شما اجازه‌ی انتخاب و اشاعه‌ی فاصله‌ی تقریی‌تان را از دوستان و همسایگان می‌دهد. شایان ذکر است، سرویس اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی قبلی حریم خصوصی نسبتا امنی برای کاربران فراهم کرده و چنانچه به طور دائم این گزینه را فعال کنند، می‌تواند منجر به تخلیه‌ی باتری گوشی کاربر گردد.
از سویی دیگر، Facebook جانشین ویژگی کلاسیک Poke به نام Wave را معرفی کرد. برخی کاربران از این گزینه برای ارسال یک Wave به دوستانی که در Facebook Nearby دیده می‌شوند، استفاده کرده و اجازه می‌دهد آن‌ها از علاقه‌مندی دوستان‌شان با خبر شوند. در حقیقت، راهی بسیار آسان برای رسیدن یک پیام کاملا فوری است. لازم به ذکر است ویژگی جدید Wave ایراد اصلی Nearby Friends مبنی بر اینکه اگر کسی در نزدیکی شما باشد، به معنای در دسترس بودن داشته باشد را برطرف می‌کند.

برچسب هاfacebookNearby Friends
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فیس‌بوک در حال تست قابلیت Discover در گروه‌های فیس‌بوک