نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

در حال حاضر مرورگر Firefox به خوبی کار می‌کند، مرورگر Quantum آن که به تازگی منتشر شده بسیار سریع‌تر و بهتر شده است. Firefox در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که طرفداران امنیتی به احتمال زیاد آن را دوست دارند: اگر شما در حال بازید از سایتی هستید که از نقض اطلاعاتی متاثر شده، این قابلیت به شما درباره‌ی آن هشدار می‌دهد. Firefox این کار را با همکاری "Have I Been Pwned" انجام می‌دهد، سایت محبوبی که می‌تواند ایمیل شما را بررسی کند و به شما بگوید که آیا اعتبار شما توسط هکرها به سرقت رفته است و یا خیر.
Troy Hunt، متخصص امنیت سایت Have I Been Pwned این خبر را تایید کرد و در توئیتی نوشت: "بله، ما در حال انجام برخی کارهای فوق‌العاده با @mozilla و @haveibeenpwned هستیم." این به‌روز‌رسانی هنوز در مراحل اولیه است، اما شما می‌توانید آن را از GitHub دانلود کنید، سپس آن را کامپایل کرده و به Firefox اضافه کنید. با این حال، توجه داشته باشید که این تنها با نسخه‌ی توسعه‌دهنده کار می‌کند.
Hunt که در حال همکاری با Mozilla بر روی این کد است، مطمئن نیست در نهایت این ویژگی به چه شکل کار خواهد کرد. از سویی دیگر، سایت‌های هک شده ممکن است چندان درباره‌ی این ویژگی جدید که امنیت سست گذشته‌ی آن‌ها را نشان می‌دهد، راضی نباشند. با این حال، اگر این قابلیت به درستی کار کند، می تواند خدمات مفید زیادی را برای مشتریان به ارمغان بیاورد. به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدانند که ممکن است نیاز به تغییر رمز عبور خود داشته باشند و دیگر از آن استفاده نکنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه