گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۹ اسفند

Flickr اعلام کرد تمامی عکس‌های Creative Commons بر روی سایتش محافظت می‌شوند، از جمله عکس‌هایی که در گذشته آپلود شده‌اند یا در آینده به آن اضافه می‌شوند.
Flickr در اعلامیه‌ی نوامبر ۲۰۱۸ گفته بود، پس از تغییر مدل کسب و کار جدیدش برای پایان دادن به ترابایت‌ها فضای ذخیره‌سازی رایگان به منظور ارائه‌ی سرویس مبتنی بر اشتراک، در حال حاضر عکس‌های Creative Commons موجود بر روی سایتش را حذف نمی‌کند.
پیش از اعلامیه‌ی Flickr در ماه نوامبر، نگرانی‌هایی وجود داشت که این مدل کسب و کار سایت‌های عکس، عکس‌هایی را با مجوز CC حذف کند. این می‌توانست زیان بزرگی به جامعه‌ی گسترده‌ی عکاسی و به طور کلی وب باشد.
Creative Commons منبع قابل توجهی است، چراکه کارهای سازندگان را به طور رایگان از طریق حق مجوزهای گسترده‌ی نسخه‌برداری با توجه به چگونگی به‌اشتراک‌گذاری توسط صاحبان‌شان در دسترس قرار می‌دهد. پیش از آنکه Flickr توسط SmugMug خریده شود، شریک قدیمی Creative Commons بود و میلیون‌ها عکس با مجوز آن را بر روی سایت خود قرار می‌داد.
اگرچه تصمیم نوامبر Flickr برای حذف نکردن آرشیو CC قدم رو به جلوی خوبی بود، اما تمام عکس‌های با مجوز CC را حفاظت نمی‌کرد. شرکت اعلام کرده بود، تنها عکس‌های CC آپلود شده قبل از اول نوامبر ۲۰۱۸ را معاف می‌کند.
حالا، مدیران هر دو سازمان، Creative Commons و Flickr، اعلام کردند که با هم به توافق رسیده‌اند و تمامی عکس‌های با مجوز CC و آثار عمومی به صورت رایگان بر روی Flickr به منظور آپلود و به‌اشتراک‌گذاری باقی می‌مانند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه