سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ مرداد

اوایل هفته‌ی جاری گمانه‌زنی‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه Fortnite از زمانیکه بر روی دیوایس‌های اندرویدی قابل دسترسی باشد، دیگر در فروشگاه Google Play قرار نمی‌گیرد.
Tim Sweeney، ریاست Epic Games درستی خبر را تائید کرد و گفت: نسخه‌ی موبایلی "بتل رویال" به صورت مستقیم برای دانلود از وب‌سایت توسعه‌دهنده و نه Google Play در دسترس قرار می‌گیرد. وی در مصاحبه با GamesBeat دو دلیل مهم را برای این تصمیم عنوان کرد:
اول، ما می‌خواهیم تا جایی که امکان دارد ارتباطی مستقیم با مشتریان خود داشته باشیم. بر روی پلتفرم‌های بازی مانند PC و Android این امکان وجود دارد که آن‌ها نرم‌افزاری را مستقیم از ما بگیرند. انگیزه‌ی دوم هم، همانطور که در حال حاضر وجود دارد، عوامل اقتصادی این اکوسیستم فروشگاهی است.
فروشگاه Apple App و Google Play هر دو ۳۰ درصد از سود توزیع فایل‌ها از طریق پلتفرم‌هایشان را از این برنامه‌ها می‌گیرند. به عقیده‌ی Sweeney، بازارهای موبایلی در واقع سودی برای توسعه‌دهندگان ندارد. استودیوها هزینه‌های کسب‌وکار همچون بازاریابی و جذب کاربر را می‌پردازند، در حالیکه مجبورند ۳۰ درصد درآمدشان را به این پلتفرم‌ها بدهند. در عین حال، فروشگاه Apple App و Google Play تبلیغاتی را در حین بازی ارائه می‌دهند که باعث فشار بر بازی‌های رقابتی می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه