تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن

طبق گزارش‌هایی، Foxconn، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قطعات الکترونیکی در جهان، مسئولیت 60000 کارگر خود را به ماشین‌آلات محول می‌کند. یکی از نشریات دولتی شهر کانشان به روزنامه South China Morning می‌گوید: با تشکر از ماشین‌آلات که موجب شدند نیروی استخدام از 110000 نفر به 50000 نفر کاهش یابد و هزینه‌های کارگران نیز کاسته شود.
با آنکه Foxconn تأیید کرده است که بیشتر عملیات مربوط به تولیدش به صورت خودکار است، اما نمی‌پذیرد که خط مونتاژ رباتیک جدیدش به معنای شغل کمتر برای کارگران انسانی است. در عوض این شرکت می‌گوید با محول کردن انجام وظایف تکراری به ماشین، کارگر انسان این اجازه را پیدا می‌کند که بر روی بخش‌های مهم‌تری از پروسه‌ی تولید چون R&D و کنترل کیفیت تمرکز کند.
در همین حال نشریه‌ی South China Morning گزارش می‌دهد که طی سال گذشته 35 شرکت تایوانی از جمله Foxconn در مجموع 4 میلیارد یوان (حدود 609 میلیون دلار آمریکا) بر روی هوش مصنوعی هزینه کرده‌اند. بیشتر این شرکت‌ها ده‌ها هزار نفر از شهروندان کانشان را که اکثر آن‌ها کارگرانی مهاجرند، به استخدام خود درآورده‌اند. بر اساس یک مطالعه‌ی دولتی 600 کمپانی در کانشان پیرو Foxconn می‌باشند.
بر اساس گزارشی که اتحادیه کار عادلانه در سال 2012 آماده کرده بود، شرایط کار موجود در Foxconn که بیشتر محصولات Apple در آنجا تولید می‌شود، فاقد استانداردهای قانونی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه