گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ آبان

هنگامی که تولیدکننده‌ی لوازم الکترونیکی تایوانی، Foxconn اعلام کرد کارخانه‌ای را در ویسکانسین افتتاح می‌کند یکی از نکات مهم فروش شرکت ایجاد ۱۳ هزار شغل با درآمد بالا در این ایالت در طول هفت سال بود – مشاغلی که می‌توانند به پیشرفت بخش فناوری ویسکانسین کمک کنند. اما وال‌استریت ژورنال گزارش کرد هیچ شانسی وجود ندارد که تمامی این مشاغل برای ساکنین ویسکانسین باشد.
بر اساس خبر این ژورنال، Foxconn در نظر دارد تعدادی مهندس را از چین به استخدام شرکت جدید درآورد، چراکه بنابر گزارش‌ها این شرکت برای پیدا کردن کارگران ماهر در این ایالت مشکل دارد، این مجله به تعداد شغل‌هایی که Foxconn قرار است از این طریق پر کند، اشاره‌ای نکرد.
این داستان پس از گزارش ماه ژوئن یک روزنامه‌ی ویسکانسین است که نشان می‌داد اولین کارخانه‌ی Foxconn که در نظر گرفته شده در این ایالت ساخته شود، کوچک‌تر از طرح اولیه است. این خبرها نگرانی‌ها در این مورد را افزایش داد که آیا Foxconn می‌تواند ۱۳ هزار شغل ایجاد نماید یا خیر. این شرکت گفت همچنان قصد انجام این کار را دارد، البته نه از طریق تنها یک کارخانه، بلکه با ساخت "شرکت‌های تولیدی نسل آینده."
در بیانیه‌ای از طرف Foxconn به وال‌استریت، این شرکت اعلام کرد "تعهدات اولیه‌اش در مورد ویسکانسین بدون تغییر هستند" و اینکه اکثریت ۱۳ هزار کارگر آن "بر روی تولیدات با ارزش و تخصص‌های مهندسی و در زمینه‌ی تحقیق و توسعه کار خواهند کرد." Foxconn قبلا اعلام کرده بود این ۱۳ هزار شغل به طور متوسط در سال ۵۳۸۷۵ دلار حقوق می‌گیرند. در بیانیه‌ی دیگری به Gizmodo، شرکت Foxconn موضوع به کارگیری نیروهای چینی را برای کار در پروژه‌ی ویسکانسین رد کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه